اخبار محرمانه
بازي جديد کارگزاران کليد خورد:
آيا جهانگيري رقيب روحاني مي شود؟
چهارشنبه 6 اسفند 1393 - 1:48:24 PM

سرويس تحليل اخبار محرمانه- در محافل سياسي شنيده مي شود که در پي نااميدي اصلاح طلبان تند رو از روحاني، حزب کارگزاران هم در پي معرفي رقيب براي روحاني است.
در اين محافل گفته مي شود که اصلاح طلبان تند رو که در جريان رفع حصر از سران فتنه از روحاني نااميد شده اند از سر ناچاري به اتحاد اجباري با وي ادامه داده و در جلسات دروني انتقادات تندي را نسبت به روحاني مطرح مي کنند. اين اصلاح طلبان از هم اکنون پيشنهاد چهره سازي براي رقابت با روحاني را در دستور کار دارند. عارف و خرازي دو چهره اي هستند که از هم اکنون خود را براي ايفاي اين نقش آماده مي کنند هر چند که مشکل مقبوليت عام آنها در ميان اصلاح طلبان وجود دارد.
از سوي ديگر بحث ممنوع التصويري آقاي خاتمي هم بر مشکلات آنها افزوده است.در محافل اصلاح طلب ممنوعيت تبليغ خاتمي را رانتي به سود روحاني مي دانند.
از طرف ديگر حزب کارگزاران هم در برابر روحاني دوگروه شده اند.يک گروه معتقدند روحاني نزديک ترين فرد به کارگزاران است و بايد به حمايت از او ادامه داد.قوچاني ازاعضاي اين گروه است.در بحث هاي دروني اصلاح طلبان و کارگزاران حمايت قوچاني از روحاني را تابعي از حمايت هاي مالي تيم روحاني از اين فرد براي ساماندهي فضاي رسانه اي مي دانند که البته به نتيجه نرسيد.
اما گروه ديگر که گفته مي شود به هاشمي نزديک تر هستند؛انتقاداتي را محتاطانه نسبت به روحاني مطرح مي کنند؛آنها بويژه از عملکرد انفعالي روحاني در مورد پرونده مهدي هاشمي گلايه مند هستند.
در هر حال شنيده ها حاکي است با اقدام روحاني براي تقويت حزب اعتدال و توسعه نوبخت و کمک به شکل دهي به حزب اعتدال از درون مجلس,عملا کارگزاران بر اساس اين تحليل که احتمال رييس جمهور يک دوره اي شدن" روحاني زياد است؛در تلاش براي مطرح کردن يک جايگزين سايه براي روحاني از درون کارگزاران هستند.
بعضي از شنيده ها حاکي از مطرح شدن اسحاق جهانگيري در اين راستاست.گفته مي شود قرار است جهانگيري با موضع گيري هايي عليه فساد به چهره اي غير حساس براي اصولگرايان نيز تبديل شود.
اصلاح طلبان و کارگزاران در تبيين نقاط ضعفي براي روحاني مشترک هستند که اين نقاط ضعف عبارتند از:
1. وابستگي تمام سياست ها و موفقيت هاي روحاني به موفقيت در مذاکرات هسته اي
2. وحدت اصولگرايان و بويژه تيم احمدي نژاد –پايداري عليه روحاني
3. ضعف روحاني در ايجاد اعتماد براي خود ميان هواداران اصلاح طلب

در هر حال به نظر مي رسد براي دريافت صحت اين اخبار و تحليل ها بايد گوشه اي چشمي به فعاليت هاي جهانگيري براي طرح رسانه اي خود و نيز گوشه کنايه هاي خانواده و تيم رسانه اي نزديک به هاشمي خطاب به روحاني داشته باشيم.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/380/آيا-جهانگيري-رقيب-روحاني-مي-شود؟
بستن   چاپ