اخبار محرمانه
اعتراف رئیس‌جمهور درباره قیمت ناعادلانه قیمت‌ها؛ روحانی به جهانگیری ماموریت ویژه داد
چهارشنبه 26 شهريور 1399 - 10:53:23
اخبار محرمانه - آخرین خبر / رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکا بسیار روشن آمده و از برجام خارج شده، هرچه فحش عالم بوده نثار برجام کرده، بقیه کشورها را به خروج از آن تشویق کرده و به دنبال تهدید کشورهایی رفته که با ایران ارتباط اقتصادی داشتند و حال می‌خواهد از مکانیسم درون برجام استفاده کند، گفت: اصلاً مکانیسمی شروع نشده که بخواهد به نتیجه برسد و از الان پیروزی ملت ایران را در روزهای شنبه و یکشنبه هفته بعد تبریک می‌گویم.
مهمترین بخش اظهارات حسن روحانی به شرح زیر است:
* مردم روزهای سختی را در سال 59 دیدند و در آن توطئه عظیم بین المللی، شرق و غرب مقابل ایران با سلاح های پیشرفته ایستادند.
* ما سلاح متوسط هم نمی توانستیم در آن زمان خریداری کنیم و اروپا و آمریکا و شوروی آن زمان و شرق و غرب و دنیای عرب آن روز پشت ظالم رفتند، اما ملت ما با صبوری و ایستادگی دلاورانه ایستادند.
* آمریکایی‌ها قصد داشتند در 22 بهمن وارد ایران شده و بر کشور مسلط شوند.
* روز شنبه و یکشنبه هفته آینده روز پیروزی ملت ایران است.
* پیشاپیش پیروزی شنبه و یکشنبه را به ملت ایران تبریک می‌گویم.
* مکانیزم ماشه شروع نشد تا به نتیجه برسد.
* آمریکایی ها به دنیا بگویید درباره "مکانیزم بازگشت تحریم‌ها علیه ایران" شکست خوردند.
* رشد اقتصادی ما در 3 ماهه اول سال، منهی 6 دهم است.
* آقای آمریکا ما منفی 25 نیستیم؛ این رقم منفی شما و دوستان شماست.
* در صادرات ماه های اول مشکل داشتیم اما بعد از خرداد وضع صادرات گشایش پیدا کرد. 
* وضع صادرات غیر نفتی ما خوب است و در صنعت و کشاورزی هم وضع خوبی داریم. 
* برای 8 میلیون نفر روستایی آب سالم پایدار تامین کردیم در کل تاریخ ایران، آب سالم بهداشتی پایدار کمتر از یک میلیون بوده است. 
* دولت اینترنت را برای دانش آموزان مجانی کرد و به 700 هزار معلم، اینترنت رایگان اهدا شد.
* جنس اضافه می شود و وضع تولید خوب است اما گران می شود؛ در این مسئله ناجوانمردی است و سودجویی هست.
* سال هاست دادگاه، دادگاه علنی و سودجو داریم این مسئله حل نمی شود چون دنبال راه حل اساسی، نرفتیم. 
* ما باید پایش مستمر داشته باشیم (از تولید تا مصرف) و دولت الکترونیک را باید راه اندازی کنیم.
* اعتراف می‌کنم قیمت مواد غذایی در بازار غیر منصفانه‌ است.
مشروح اظهارات رئیس جمهور را در ادامه بخوانید:
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی طی سخنانی در جلسه امروز هیات دولت با بیان اینکه روزهای بسیار سختی در سال 59 ملت ما پیش روی خود دید، اظهار کرد: مردم ما توانستند در برابر مدرن‌ترین سلاح‌های دشمن به پیروزی برسند و این در حالی بود که ما برای خرید سلاح بسیار در مضیقه بودیم و کسی به ما سلاحی نمی‌داد.
وی افزود: امروز هم باید به همان مسیر صبر و مقاومت تمسک بجوییم، همانطور که در سه سال گذشته چنین کردیم. آمریکایی‌ها به دنبال این بودند که ما را به فروپاشی اقتصادی بکشانند و تصور می‌کردند که تا خرداد و تیر ما را به فروپاشی اقتصادی و در مرداد ماه ما را به فروپاشی اجتماعی بکشانند و تا بهمن ماه به فروپاشی امنیتی برسانند. چنین فکر کودکانه‌ای در ذهن کاخ سفید بود.
رییس جمهور با یادآوری تلاش‌های شکست‌خورده آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، اظهار کرد: آمریکا که بسیار روشن آمده و از برجام خارج شده، هرچه فحش عالم بوده نثار برجام کرده، بقیه کشورها را به خروج از آن تشویق کرده و به دنبال تهدید کشورهایی رفته که با ایران ارتباط اقتصادی داشتند و حال می‌خواهد از مکانیسم درون برجام استفاده کند و دیدیم که یک قدم هم نتوانست بردارد.
روحانی تصریح کرد: در دنیا دو سه تا کشور هستند که به آمریکا چسبیده‌اند، یکی رژیم نامشروع صهیونیستی است، و جز آن یکی دو کشور کوچک. جز این کسی آمریکا را همراهی نکرده و از الان پیروزی ملت ایران در روزهای شنبه و یکشنبه هفته بعد تبریک می‌گویم.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/378439/اعتراف-رئیس‌جمهور-درباره-قیمت-ناعادلانه-قیمت‌ها؛-روحانی-به-جهانگیری-ماموریت-ویژه-داد
بستن   چاپ