اخبار محرمانه
سرمقاله اطلاعات/ عراق و منطقه، در چنبره فتنه‌های آمریکا و اسرائیل
سه شنبه 18 شهريور 1399 - 09:19:04
اخبار محرمانه - اطلاعات / « عراق و منطقه، در چنبره فتنه‌های آمریکا و اسرائیل » عنوان ستون "محک" در روزنامه اطلاعات به قلم ابوالقاسم قاسم زاده است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
به تازگی روزنامه‌ها خبر دادند که «عراق از توطئه ترور فرماندهان الحشد‌الشعبی و ایجاد جنگ شیعی ـ شیعی پرده برداشت!» گزارش کامل این خبر در صفحه16 شماره یکشنبه روزنامه اطلاعات چنین است: 
سازمان اطلاعات وزارت کشور عراق در سندی محرمانه از طرحی برای فتنه آفرینی در مناطق مرکزی و جنوبی عراق با ترور فرماندهان الحشد الشعبی خبر داد.
در این سند فوری و محرمانه، سازمان اطلاعات و تحقیقات فدرال وزارت کشور عراق خطاب به ادارات پلیس استان‌های مرکزی و جنوبی و دیگر نهادهای اطلاعاتی و امنیتی آمده است که اطلاعات در دسترس، از قصد برخی طرف‌های خارجی برای فتنه آفرینی و ایجاد جنگ داخلی شیعی ـ شیعی در استان‌های مرکزی و جنوبی از طریق هدف قراردادن برخی گروه‌های زیرمجموعه‌ الحشد الشعبی و فرماندهانشان به ویژه «ابوحسین الحمیداوی» و شیخ «اکرم الکعبی» حکایت دارند. در ادامه این سند محرمانه آمده است که در صورت عدم امکان ترور این افراد، دیگر رهبران الحشد الشعبی و نیز شیوخ عشایر و مشخصا شیوخی که به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس سفر می‌کنند و روابط ویژه‌ای با رئیس جمهوری و نخست‌وزیر و برخی فعالان اجتماعی و مسئولان هماهنگی تظاهرات در عراق دارند، هدف قرار خواهند گرفت.
در این سند ذکر شده که اطلاعات موجود نشان می‌دهد برخی طرف‌های خارجی دست به حمایت مالی و تسلیحاتی از برخی شیوخ و تجهیز مراکز هماهنگی تظاهرات با هدف تشکیل گروه‌های مسلح در واکنش به گروه‌های زیرمجموع الحشدالشعبی می‌زنند. پیش از این، اداره اطلاعات وزارت کشور عراق از قصد گروهی از فعالان اجتماعی برای تشکیل یک گروه مسلح در استان‌های جنوبی با نام «گردان‌های حفاظت از انقلاب» خبر داده بود. در نامه محرمانه اداره اطلاعات وزارت کشور به اداره امنیت استان بصره آمده است که گروهی از فعالان مدنی در پی تشکیل گروه مسلحی تحت عنوان «کتائب حمایه الثوره»، گردان‌های حفاظت از انقلاب برای حمایت از تظاهرکنندگان و فعالان و همه کسانی که با تظاهرات در استان‌های جنوبی ارتباط دارند، هستند. در چنین شرایطی ساکنان 20 روستا در شهرستان «خانقین» واقع در استان دیاله عراق برای باقی ماندن نیروهای الحشد الشعبی و دفع خطر بقایای داعش، درخواست رسمی ارائه کردند.»
بنابر گزارش چند خبرگزاری مستقل، طراحی برای اجرای آشوب و جنگ داخلی در کشورهای منطقه بخصوص در عراق و لبنان در دستور کار آمریکا و اسرائیل قرار گرفته که از حمایت‌های مالی(دلاری) برخی از شیوخ حاکم عربی در خلیج فارس و به طور مشخص، امارات(ابوظبی) و سعودی(بن‌سلمان) برخوردار است. طراحی این دستور کار را نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و داماد صهیونیست ترامپ ـ گشنر ـ که نمایندگی و مسئولیت مدیریت اجرای طرح‌ها در منطقه را از سوی رئیس جمهوری آمریکا در اختیار دارد، پیگیری می‌کنند، بعد از اعلام وسیع تبلیغاتی از علنی شدن روابط سیاسی دوجانبه «ابوظبی» و اسرائیل، از مجموعه هفت حاکم‌نشین معروف به «امارات متحده عربی» شامل، ابوظبی، دوبی، شارجه، اُم القوین، رأس‌الخیمه، عجمان و فجیره، فقط دو حاکم با اجرای علنی طرح برقراری روابط رسمی با رژیم صهیونیستی موافقت کردند.
اگر چه ترامپ حداکثر بهره‌گیری تبلیغاتی ـ سیاسی از اعلام علنی این روابط را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا به دست آورد و نتانیاهو که با داشتن سه پرونده فساد مالی هنوز در انتظار محاکمه در دستگاه قضایی اسرائیل به سر می‌برد و در داخل سرزمین‌های اشغالی با بحران‌های اقتصادی و بخصوص شکاف اجتماعی و سیاسی مواجه است، خود را موفق‌ترین سیاستمدار و رهبر اسرائیل خواند، اما امروز در اغلب گزارش‌های خبری از «فرار سرمایه» از دوبی مهم‌ترین و مرکز اصلی تجارت امارات حکایت دارد. یکی از تحلیلگران منطقه‌ای آمریکا می‌نویسد: «اسرائیل با هر کشوری که روابط دوجانبه رسمی برقرار می‌کند، مهمترین هدف و در اولویت اول اقدام آن بازکردن چتر امنیتی ـ اطلاعاتی در آن کشور است که در مورد امارات(ابوظبی) این اقدام اسرائیل سابقه دارد. بخصوص در اجرای خط مقابله با فلسطینان(جبهه مقاومت) و علی‌الخصوص در ارتباط با ایران که نتانیاهو مدام به دنبال عملیات تخریبی امنیتی ـ نظامی برای مقابله با ایران است. این واقعیت موجب شده است «فرار سرمایه» از سوی سرمایه‌گذاران بزرگ خارجی از دوبی آغاز شود، زیرا آنها آینده آشفته از جریان اعلان رسمی روابط ابوظبی ـ اسرائیل را رصد می‌کنند.
سرمایه و سرمایه‌گذار اولین نگاهش به موضوع «امنیت» در هر کشوری برای سرمایه‌گذاری است. حال ابوظبی در آینده نه چند دور برای بسیاری از سرمایه‌گذاران بزرگ در دوبی و در مجموعه شیخ ‌نشین‌های امارات، منطقه‌ای ناامن برای اجرای طرح‌های امنیتی ـ نظامی رژیم صهیونیستی خواهد شد.
نتانیاهو برای ناامن سازی جریان مقاومت در منطقه، علاوه بر سوریه که هنوز در جنگ به سر می‌برد، کشورهای عراق، لبنان و حاشیه جنوبی خلیج‌فارس را با داشتن مرزهای گسترده با ایران و در همسایگی آن، را نشانه‌گذاری کرده‌ است. رژیم صهیونیستی و متحد او دولت ترامپ بر این باورند که برای تحقق برنامه‌های خود علیه جمهوری اسلامی ایران، اگرچه ادامه طرح تحریم‌ها و فشار حداکثری لازم است، اما کافی نیست و همواره باید ایران از درون و در کناره مرزهایش با کشورهای همسایه‌اش مورد تهدید مستمر قرار گیرد. حاکم ابوظبی در گذشته نیز این همکاری را با تدارک مالی ـ تسلیحاتی، گروهک تروریستی «ریگی» داشته است. ریگی در اعتراف‌های خود در تهران ضمن تشریح این برنامه گفت: مأموریت ما ناامن‌سازی منطقه وسیع در داخل ایران از سیستان و بلوچستان تا ناحیه بزرگ از استان کرمان بود.
اکنون خبری که سازمان اطلاعات وزارت کشور عراق با انتشار سندی محرمانه از طرحی فتنه‌آفرینی در مناطق مرکزی و بخصوص جنوب عراق در همسایگی ایران برای ترور فرماندهان «الحشدالشعبی» این کشور داده، در چارچوب چنین سیاستی از گسترش توطئه‌ها و فتنه‌های شوم است و پیامد آن بدون تردید گسترش ناامنی و ایجاد شکاف‌های قومی ـ مذهبی تا مرز جنگ داخلی و در نتیجه گسترش تضاد با جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. هرجا که رژیم صهیونیستی مستقر می‌شود، تولید ناامنی برای آشوب‌ها همواره در دستور کار آنهاست. دوبی که شهر آرام برای سرمایه‌گذاریهای خارجی بخصوص ایرانیان است، هدف مهم برای اجرای این سیاست است که فرار سرمایه از اولین پیا‌مدهای آن خواهد بود. ارزیابی دقیق از چنین شرایط و اهداف رژیم صهیونیستی ـ آمریکا، برای تبیین سیاست خارجی در روابط منطقه‌ای با کشورهای همسایه، علی‌الخصوص در حوزه خلیج‌فارس بسیار ضروری است. خبرهای عراق، لبنان، سوریه و کشورهای حاکم‌نشین خلیج‌فارس بسیار هشدار دهنده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/373121/سرمقاله-اطلاعات--عراق-و-منطقه،-در-چنبره-فتنه‌های-آمریکا-و-اسرائیل
بستن   چاپ