اخبار محرمانه
واکنش چین به تهدید آمریکا برای استفاده از مکانیسم ماشه
پنجشنبه 30 مرداد 1399 - 17:56:41
اخبار محرمانه - تسنیم / وزارت خارجه چین بار دیگر ضمن مخالفت با تلاش آمریکا برای تحریم ایران اعلام کرد که آمریکا عضوی از برجام نیست و از این قرارداد بین المللی خارج شده است لذا حق فعال کردن مکانیزم ماشه را ندارد.
«جائو لی جیان» روز پنجشنبه در نشست خبری در پکن افزود: آمریکا با خروج از برجام حق فعال کردن این مکانیزم را از دست داده است و نمی تواند خواستار بازگشت تحریم های سازمان ملل علیه ایران شود.
این مقام وزارت خارجه چین پیشتر هم گفته بود: شکست قطعنامه ضد ایرانی ایالات متحده آمریکا در شورای امنیت دوباره نشان داد که یکجانبه گرایی هیچ جایگاهی ندارد و رفتار سلطه جویانه موفق نخواهد شد.
وی به آمریکا هشدار کرد که تحریم های یک جانبه خود علیه جمهوری اسلامی ایران را پایان دهد و با اتخاذ نگرش منطقی و درست، به «مسیر صحیح احترام به توافق هسته ای ایران و تصمیمات شورای امنیت بازگردد».
این مقام وزارت امور خارجه چین ضمن استقبال از پیشنهاد پوتین برای تشکیل نشست فوق العاده اعضای شورای امنیت گفت که چین مایل به ادامه ارتباط و هماهنگی نزدیک با همه طرف های ذیربط برای پیشبرد مشترک حل و فصل سیاسی مساله هسته ای ایران است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/360602/واکنش-چین-به-تهدید-آمریکا-برای-استفاده-از-مکانیسم-ماشه
بستن   چاپ