اخبار محرمانه
نظر مهرعلیزاده درباره سخنان برجامی ظریف
پنجشنبه 30 مرداد 1399 - 00:39:28
اخبار محرمانه - برنا / معاون رئیس دولت اصلاحات گفت: حضور ما در برجام باعث شد که که آمریکا، نتواند در رای‌گیری شورای امنیت به ما زور بگوید و شرکای خود را مفتضحانه از دست داد.
«محسن مهرعلیزاده»، معاون رئیس دولت اصلاحات، درباره سخنان وزیر امور خارجه مبنی بر اینکه جنازه‌ برجام آمریکا را شکست داد به برنا گفت: مطمئنا الان با توجه به اقدامی که آمریکا کرد و از برجام خارج شد، عملا سلاح و ابزار مکانیزم ماشه را ندارد. آمریکا ممکن است به روش‌هایی زور بگوید و با حق وتوی خود کاری بکند اما هر کاری می‌کند غیرقانونی است، از لحاظ حقوقی اختیار چنین کاری را ندارد. برجام و بودن برجام و بقای ایران در برجام این فرصت را به ما داد که در شورای امنیت دست بالاتری داشته باشیم. 
معاون رئیس دولت اصلاحات درباره طرح مجلس مبنی بر خروج ایران از برجام، اظهار کرد: با خروج ما از برجام فشارهای بین‌المللی بیشتر می‌شود. درست است که در یک هماهنگی‌هایی، آمریکا و یارانش اقداماتی را علیه ما انجام می‌دهند و همیشه هم خواهند کرد اما الان حضور ما در برجام باعث شد که که آمریکا نتواند، در رای‌گیری شورای امنیت به ما زور بگوید و شرکای خود را مفتضحانه از دست داد. بدیهی است که اگر ما در برجام نبودیم، کشورهای دیگر نمی‌توانستند علیه آمریکا بایستند.
مهرعلیزاده درباره همنوایی تندروهای داخلی و خارجی برای نابودی برجام بیان کرد: راه هر چیزی طرح منطقی موضوعات و ایجاد فضای منطقی، برای طرح موضوعات است. در یک فضای بی‌منطق یکسری واقعیات و نکات مثبت واقعی هم فدا می‌شود. باید در یک فضای منطقی سوالات مطرح شود. ایران متانت به خرج داد و از برجام خارج نشد اگر به حرف بعضی افراد تندرو توجه می‌شد چنین دستاوردی حاصل نمی‌شد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/360036/نظر-مهرعلیزاده-درباره-سخنان-برجامی-ظریف
بستن   چاپ