اخبار محرمانه
درخواست ساف از ایتالیا برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین
پنجشنبه 23 مرداد 1399 - 11:28:07
اخبار محرمانه - ایسنا / یکی از اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) از دولت ایتالیا خواست تا تصمیم پارلمان را عملی کند و کشور فلسطین را در آینده نزدیک به رسمیت بشناسد.
به نقل از خبرگزاری فلسطینی(سما)، حنان عشراوی، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین روز چهارشنبه از طریق یک کنفرانس ویدئویی با سرکنسول جدید ایتالیا دیدار و درباره آخرین تحولات سیاسی گفتگو کرد.
عشراوی در این دیدار روابط تاریخی ایتالیا و فلسطین و حمایت دولت رم از مردم فلسطین از طریق پروژه های توسعه و نیز حمایتش از آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) را ستود.
وی همچنین به اقدامات صهیونیستی به ویژه در قدس اشغالی از جمله تخریب سیستماتیک منازل و حمله فزاینده به مناطق سلوان، العیسویه، جبل المکبر و شیخ جراح، بازداشت شهروندان و رهبران ملی و هدف قرار دادن مؤسسات اجتماعی، فرهنگی و مذهبی پرداخت.
عشراوی به گسترش شهرک‌سازی‌های استعماری به ویژه در منطقه "E1" اشاره کرد و گفت، رژیم اشغالگر به رغم مخالفت بین المللی که نتوانست مانع آن شود، اجرای پروژه های خود مبنی بر گسترش شهرک‌سازی و الحاق را به صورت سیستماتیک ادامه می‌دهد.
وی با اشاره به سیاست‌های دولت آمریکا علیه حقوق فلسطینی‌ها که ناقض قطعنامه ها، قوانین و توافقنامه های بین المللی است، بر نقش اروپا و لزوم اتخاذ تصمیمات و گام‌های مؤثر و جدی برای حفظ نظام بین المللی و ایستادگی در برابر پوپولیسم تاکید کرد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/355347/درخواست-ساف-از-ایتالیا-برای-به-رسمیت-شناختن-کشور-فلسطین
بستن   چاپ