اخبار محرمانه
درخواست مجلس از ستادهای استانی کرونا برای برگزاری کنکور
چهارشنبه 22 مرداد 1399 - 23:21:03
اخبار محرمانه - نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس با تأکید بر لزوم مداخله و نظارت ستادهای استانی کرونا در برگزاری کنکور گفت: همه دستگاه‌ها در برگزاری آزمون سراسری در چنین شرایطی باید همکاری کنند.
به گزارش مشرق ، محمد وحیدی، نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس در بجنورد با اشاره به آخرین وضعیت تصمیم گیری‌های انجام‌شده درباره برگزار آزمون سراسری اظهار کرد: وزیر بهداشت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی حساسیت خاصی دارد و وزیر علوم نیز در ابتدا نظر منفی خود را درباره ایجاد این شرایط جدید اعلام کرده بود.
بیشتر بخوانید:
پیشنهاد کنکوری ارتش به وزارت بهداشت
وی افزود: هم‌اکنون بر اساس وزارت علوم بالغ‌بر 40 درصد به حوزه‌های آزمونی افزوده‌شده و بر رعایت فاصله بیش از یک ونیم متر تأکید شده و از نظر برگزارکنندگان آزمون افزایش بیش‌تر از وضعیت کنونی حوزه‌های آزمونی می‌تواند امنیت کنکور را دچار خدشه کند.
نائب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری ادامه داد: برخی اظهارنظرهای کارشناسی تعویق مجدد کنکور را آسیب‌زا می‌دانست اما در جلسه پیش از ستاد ملی کرونا، تأخیر در برگزاری کنکور به اجماع رسید و از سوی وزیر بهداشت نیز اعلام شد.
بیشتر بخوانید:
ایستادگی قالیباف بر سر حقوق داوطلبان کنکور و فعال شدن دوباره توپخانه‌های تخریب/ دروغ 65 میلیاردی برای پنهان کردن تخلفات اصلاح‌طلبان +تصاویر
وی تأکید کرد: پس از جلسه ستاد ملی کرونا و نشست وزرا، با پذیرفتن اجرای شرایط وزارت بهداشت از سوی وزارت علوم، آزمون در همان زمان انتهای مرداد ماه برگزار می‌شود.
وحیدی ادامه داد: سلامت داوطلبان ازنظر جسمی و روانی خواسته اصلی ماست به‌نحوی‌که در آزمون رعایت موضوعات بهداشتی مقابله با شیوع کرونا محقق شود و همچنین با عدم انتشار برخی اخبار و موضوعات، مانع از افزایش استرس در دانش آموزان کنکوری شد.
وی خاطرنشان کرد: وزارت علوم از چندین ماه قبل می‌دانسته که آزمون سراسری در شرایط کرونایی باید برگزار شود و می‌بایست بسیار پیش‌ازاین شرایط را برای کنکور مهیا می‌کرد و تمامی سناریوهای ممکن در نحوه برگزار آزمون سراسری را در نظر می‌گرفت.
نماینده مردم 5 شهرستان خراسان شمالی با اشاره به لزوم ایفای نقش ستادهای استانی کرونا در برگزار آزمون سراسری اظهار کرد: همه دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری کنکور در چنین شرایطی در استان‌ها باید همکاری داشته باشند و این مهم را ستاد استانی کرونا می‌تواند عهده‌دار شود و بر روند اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی پیش و حین برگزاری آزمون نظارت و مداخله کند.
وی با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای تردد پراکنده داوطلبان و اولیا آنان در محل آزمون خاطرنشان کرد: نباید در محل آزمون ازدحام ایجاد شود زیرا هم اکنون در شرایط عادی سابق نیستیم و وضعیت کنونی خاص و بحرانی است.
نائب رئیس کمیسیون آموزش به تأمین ماسک و ابزار بهداشتی برای تمامی داوطلبان در کنکور اشاره کرد و گفت: براساس تعهدات وزارت بهداشت و علوم این اقلام در آزمون برای دانش آموزان تهیه و توزیع می‌شود.
وی در انتها نسبت به داوطلبانی که در محلی غیر از محل سکونت خود آزمون می‌دهند هشدار داد و خاطرنشان کرد: آشنایان این دانش آموزان امکان میزبانی از این افراد در چنین شرایط شیوع کرونا را نخواهند داشت و از سوی دیگر برای اسکان و حضور این افراد از شب پیش از آزمون اقدامات لازم انجام شود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/355215/درخواست-مجلس-از-ستادهای-استانی-کرونا-برای-برگزاری-کنکور
بستن   چاپ