اخبار محرمانه
ذوالنوری: ایران از ثبات و امنیت لبنان حمایت می‌کند
چهارشنبه 22 مرداد 1399 - 20:43:57
اخبار محرمانه - خانه ملت / رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ایران از ثبات و امنیت لبنان حمایت می‌کند، گفت: تقویت ثبات و امنیت در لبنان، کمک به امنیت در تحولات منطقه‌ای و جهانی خواهد بود
«مجتبی ذوالنوری» با حضور در سفارت لبنان با حسن محمد عباس سفیر این کشور در تهران دیدار کرد و با ابراز تأسف از حادثه انفجار بیروت اظهارداشت: فاجعه انفجار بیروت باعث تألم خاطر مردم کشورمان شده است.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ابراز ھمدردی و اعلام ھمبستگی دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران با دولت و مردم شریف لبنان، این حادثه را به سفیر، دولت و خانواده‌ھای بازماندگان این حادثه غم‌انگیز و مقاومت لبنان تسلیت گفت.
ذوالنوری در ادامه خاطرنشان کرد: تقویت ثبات و امنیت در لبنان، کمک به امنیت در تحولات منطقه‌ای و جهانی خواهد بود و جمهوری اسلامی ایران از ثبات و امنیت لبنان حمایت خواهد کرد.
وی با توجه به تنوع قومی در لبنان، ابراز امیدواری کرد: ضرورت دارد تهدیدهای بوجود آمده تبدیل به فرصت شده و انسجام و وحدت ملی بعد از این فاجعه تقویت شود.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با توجه به حادثه انفجار و نگاه جامعه بین‌المللی عنوان کرد: کمک بشردوستانه جهانی در شرایط کنونی بیروت ضرورت دارد و امید است بعضی کشورها در قالب کمک در اندیشه سیطره قدرت سیاسی و سلطه‌طلبانه خود بر لبنان نباشند.
ذوالنوری تاکید کرد: تهران به حمایت‌های خود از لبنان برای عبور از این حادثه هولناک ادامه خواهد داد.
وی با تصریح وجود دست بیرونی و پنهانی در حادثه انفجار بیروت افزود: قصور در حادثه انفجار بیروت باعث تخریب زیرساخت‌ها شده و تنبیه مقصرین، باعث تسکین آلام مردم خواھد بود.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بار دیگر نسبت به انفجار بیروت ابراز تأسف و تأثر کرد و گفت: لبنان آزموده شرایط سخت است و حمایت و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران از دولت، ملت، مردم و مقاومت لبنان با ارائه کمک در قالب نیازهای ضروری، زیرساختی و انسان دوستانه ادامه خواهد داشت.
ایران همواره به عنوان دوست و برادر در کنار ملت و دولت لبنان بوده است
سفیر لبنان در تهران نیز در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره به عنوان دوست و برادر در کنار ملت و دولت لبنان بوده و نقش تعیین کنننده و مهمی در منطقه ایفا کرده است.
حسن محمد عباس همچنین از حضور رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، در سفارت لبنان قدردانی کرد.
وی، ایران را کشوری قدرتمند، با ثبات و دوست دانست و خاطرنشان کرد: لبنان همواره مرهون مساعدت‌های جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.
سفیر لبنان در تهران از ارسال کمک‌های دارویی ـ بهداشتی جمهوری اسلامی ایران به لبنان قدردانی کرد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/355022/ذوالنوری--ایران-از-ثبات-و-امنیت-لبنان-حمایت-می‌کند
بستن   چاپ