اخبار محرمانه
واکنش ظریف به اظهارات نماینده ویژه قطر
چهارشنبه 22 مرداد 1399 - 19:42:56
اخبار محرمانه - فارس / وزیر امور خارجه عنوان کرد: آمریکا از روی استیصال موضع شخصی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس را اجماع منطقه ای می نامد.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) در توئیتی با اشاره به اظهارات نماینده ویژه وزیر خارجه قطر برای مبارزه با تروریسم درباره نامه اخیر دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس به شورای امنیت درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران نوشت: آمریکا از روی استیصال موضع شخصی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس را اجماع منطقه ای می نامد! 
وی نوشت: ایالات متحده برای نشان دادن وجود پشتیبانی از تلاشش برای تمدید غیرقانونی محدودیت‌های تسلیحاتی ایران، چنان مستأصل شده که به موضع شخصی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس که آن هم از راه اجبار به دست آمده، متوسل شود و آن را اجماع منطقه‌ای بنامد! این هم سند.
وزیر امور خارجه به اظهارات مقام قطری در این زمینه اشاره کرده است.
روز یکشنبه دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در نامه ای به شورای امنیت خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران که 27 مهر ماه پایان می یابد، شد. این نامه واکنش سخنگوی وزارت خارجه ایران را به همراه داشت. از سوی دیگر موسوی در نشست خبری با خبرنگاران گفت براساس اطلاعات منابع موثق، برخی از اعضای این شورا از مفاد این نامه اطلاعی نداشته‌اند و افزود: به نظر ما این نامه‌ای که دبیرکل شورا ارسال کرده نظر همه اعضای شورای همکاری خلیج فارس نیست.
در همین خصوص نیز «مطلق بن ماجد القحطانی» نماینده ویژه وزیر خارجه قطر برای مبارزه با تروریسم و میانجی‌گری برای حل اختلافات در گفت‌وگو با «الجزیره» در این‌باره گفت که مواضع توافق شده شورای همکاری خلیج‌ [فارس]، همواره منطبق بر مصوبات نشست‌های وزرای خارجه کشورهای عضو این شورا است نه بیانیه‌های دبیرکل که صرفا بیانگر دیدگاه دبیرخانه این شورا است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/354968/واکنش-ظریف-به-اظهارات-نماینده-ویژه-قطر
بستن   چاپ