اخبار محرمانه
علت اختلال در معاملات کارگزاری مفید و فارابی
چهارشنبه 22 مرداد 1399 - 15:35:41
اخبار محرمانه - تجارت نیوز /اختلال سنگین در پنل معاملاتی کارگزاری مفید و فارابی درست در زمان عرضه اولیه «ثبهساز» صدای بسیاری از مشتریان این دو کارگزاری را درآورده است.
 مشتریان کارگزاری‌های مفید و فارابی از ساعات اولیه فعالیت بازار سرمایه اعلام می‌کنند که اختلال‌ها به حدی است که نه تنها برای ثبت سفارش عرضه اولیه ثبهساز دچار مشکل شده‌اند که امکان معامله سایر نمادها هم از آنها سلب شده است.
گزارش اختلال کارگزاری‌ها در شرایطی رخ می‌دهد که سعید اسلامی، عضو شورای عالی بورس گفته است که در سه ماهه نخست امسال تعداد کدهای معاملاتی به حدی افزایش داشته که ارزش معاملات در بسیاری از روزها از سقف 15 هزار میلیارد تومان عبور کرده و نقدینگی وارد شده در این مدت حدود 300 هزار میلیارد تومان بوده است.
او همچنین تاکید کرده که در برخی روزها بیش از 100 هزار کد معاملاتی جدید صادر شده و این اطلاعات آماری با هیچ مقطعی در بازار سرمایه قابل مقایسه نیست. با این حال به نظر می‌رسد که سازمان بورس نتوانسته متناسب با افزایش تقاضا، زیرساخت‌های خود را ارتقا دهد و سرمایه‌گذاران به طور مکرر اختلال در روند معاملات را گزارش می‌دهند.
در ادامه گزیده‌ای از گزارش مخاطبان تجارت‌نیوز را درباره اختلال در پنل معاملاتی کارگزاری‌های مفید و فارابی را می‌خوانید:
– «پیرمون کرد این مفید»
– «وارد سایت مفید آنلاین پلاس میشم ولی نمیتونم معامله یا هیچ کاری کنم اصلا کار نمیکنه کل صفحه سفید با نوشته و خطوط سیاه»
– «سلام ما اشتباه بزرگی کردیم کارگزاری مفید انتخاب کردیم»
– « از کارگزاری فارابی از صبح تا الان نتونستم هیچ معامله ای انجام بدم.»
– «فیلترشکن هم خاموشه ولی فارابی ررو باید ده بار رفرش کنی آخرشم نمیشه معامله کرد.»
– «کارگزاری مفید امروز بدبختمان کردی»
– «من از فارابی نمی تونم سهام بفروشم»
– «منم میحام عوض کنم کارگزاریمو. سامانه مفید بهترین سامانه بود. الان چتان شده‌اس»
– «کلا فعلا نمیشه ریسک کرد و نباید سرمایه گذاری کلان کرد. یه سفارش ثبت میکنی یک ساعت بعد میرسه به هسته معاملات و نیم ساعت بعدش هم با هزار تغییری که نرخ ها کردن معامله ات انجام میشه و قابل تغییر یا حذف هم نیست این وسط. ما که رفتیم بیرون نوش جان بقیه»
– «مفید و سازمان بورس که روزهای کاری پاسخ مردم رو نمیدن، بدانند که روز کاریشون با روز جمعه و تعطیلات رسمی برای مردم هیچ فرقی نداره، پس پنج شنبه جمعه هم بذارید بورس معامله بشه. با این هسته خسته بسته‌.»
– «مفید باید اسمشو تغییر بدیم بزاریم کارگزاری مضر»
– « فارابی هم خیلی کنده،اکثرا هنگ می‌کنه نمیشه وارد سامانه شد ،پرتفوی رو به روز نمیکنه هنوز سهم هایی که قبلاً فروختم تو صفحه هست ،قیمت روز سهم رو اشتباه میزنه »

http://www.SecretNews.ir/fa/News/354820/علت-اختلال-در-معاملات-کارگزاری-مفید-و-فارابی
بستن   چاپ