اخبار محرمانه
اعلام آمادگی طالبان برای مذاکره با دولت افغانستان
دوشنبه 20 مرداد 1399 - 08:42:42
اخبار محرمانه - ایرنا / خبرگزاری رویترز یکشنبه شب گزارش داد که طالبان آمادگی خود را برای آغاز مذاکرات صلح با دولت افغانستان اعلام کرده است.
براساس این گزارش طالبان همچنین از توافق لویه جرگی مشورتی افغانستان برای آزادی 400 تن از زندانیان طالبان در زندان‌های دولت کابل استقبال کرده است.
عبدالله عبدالله رییس «لویه جرگه مشورتی» صلح یا مجلس بزرگان افغانستان روز شنبه اعلام کرد: به نظر می رسد کمیته‌های این مجلس مشورتی با آزادی 400 مشروط زندانی طالبان توسط دولت این کشور موافق هستند. دولت اشرف غنی پیشتر با آزادی این افراد مخالفت کرده است.
عبدالله افزود: تمام کمیته‌ها در مورد تقویت و حمایت از تیم مذاکره‌کننده پافشاری دارند تا نمایندگی درستی از مردم افغانستان انجام شود و تیم مذاکره ‌کننده نباید به صورت یکجانبه عمل کند، بلکه در این زمینه باید یک‌صدا باشد.
نمایندگان شرکت کننده در این جرگه در قطعنامه 25 ماده‌ای خود گفته‌اند که باید اطمینان حاصل شود تا در صورت رهایی این زندانیان، مذاکرات مستقیم بدون هیچگونه بهانه‌ای بصورت فوری آغاز شود.
شرکت‌کنندگان لویه جرگه خواستار برقراری آتش بس فوری و دائمی در کشور شده و از جامعه جهانی بخصوص آمریکا خواسته تا در این زمینه به تعهداتش عمل کند.
اعضای جرگه خواستار دادن اطمینان به مردم و دولت افغانستان برای بازنگشتن زندانیان آزاد شده به میدان جنگ شده‌اند.
این اقدام لویه جرگه و آمادگی طالبان برای گفت وگو با دولت کابل در راستای توافق صلح میان طالب‌ها و آمریکایی‌ها صورت می‌گیرد.
توافق‌نامه آمریکا و طالبان پس از 11 دور مذاکرات رسمی 10 اسفند ماه 98 توسط «زلمی خلیلزاد» و «عبدالغنی برادر» بصورت رسمی امضا شد.
این توافقنامه‌ با حضور نمایندگان 35 کشور و سازمان‌های بین‌المللی امضا کردند که رهایی زندانیان طالبان پیش از آغاز گفت‌وگوی بین افغانی یکی از این توافقات بود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/352800/اعلام-آمادگی-طالبان-برای-مذاکره-با-دولت-افغانستان
بستن   چاپ