اخبار محرمانه
درخواست ائتلاف الفتح از الکاظمی
يکشنبه 19 مرداد 1399 - 17:32:45
اخبار محرمانه - ایرنا / «محمد البلداوی» نماینده «ائتلاف الفتح» در پارلمان عراق امروز (یکشنبه) از «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر این کشور خواست تا در جریان دیدارش از واشنگتن، پرونده‌های مهم از جمله استقلال، حاکمیت ملی و پایان سلطه نظامی آمریکا بر عراق را مطرح کند.
این عضو «کمیسیون برنامه‌ریزی» در پارلمان عراق در گفت و گو با خبرگزاری «المعلومه» این کشور تاکید کرد که سفر الکاظمی به واشنگتن باید به سود مردم عراق و شامل بحث در مورد پرونده‌های مهم مربوط به حاکمیت ملی و مخالفت با سلطه‌گری آمریکا باشد. 
البلداوی گفت که مهمترین پرونده‌هایی که باید توسط الکاظمی در واشنگتن مورد بحث قرار گیرد، موضوع پایان دادن به حضور نیروهای آمریکایی در عراق است.
نماینده ائتلاف الفتح افزود که مطابق مصوبه پارلمان عراق، نیروهای آمریکایی باید از این کشور خارج شوند و بدون شک ادامه حضور این نیروها، سبب نگرانی ما و منطقه است.
به گفته وی، موضوع مهم دیگری که الکاظمی باید در این سفر مطرح کند، بحث استقلال در تصمیم‌گیری عراق بدون دخالت آمریکایی‌ها است. 
وی تاکید کرد: آمریکایی‌ها باید به فشار بر عراق برای جلوگیری از خرید اسلحه از روسیه یا هر کشور دیگری، به ویژه در زمینه سامانه دفاع هوایی پایان دهند و الکاظمی باید در سفر به واشنگتن این مساله را مطرح و حل و فصل کند. 
نماینده الفتح گفت که باید نخست‌وزیر عراق از آمریکایی‌ها بخواهد که به خاطر عملیات ترور فرماندهان پیروزی بر گروه تروریستی «داعش» (شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس) در فرودگاه بغداد، عذرخواهی و اسامی طرف‌هایی که در این عملیات ترور نقش داشتند را اعلام کنند.
نخست‌وزیر عراق قرار است 20 اوت (30 مرداد ماه) برای گفت وگو با رییس جمهوری آمریکا درباره روابط راهبردی بین دو کشور، راهی واشنگتن شود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/352398/درخواست-ائتلاف-الفتح-از-الکاظمی
بستن   چاپ