اخبار محرمانه
مسجدی: الکاظمی در توسعه روابط با ایران گام‌های خوبی برداشته است
يکشنبه 19 مرداد 1399 - 17:32:23
اخبار محرمانه - ایرنا / سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد روز یکشنبه تاکید کرد که در دوره دولت «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، گام‌های خوبی در زمینه توسعه روابط با تهران برداشته شده است.
«ایرج مسجدی» در مراسمی به مناسبت گرامیداشت «عید غدیر خم» در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد گفت که در بخش‌های اقتصادی و سیاسی و گسترش مناسبات دو جانبه، این گام‌ها برداشته شده و با پایان یافتن شیوع «ویروس کرونا»، اثرات آن در توسعه مناسبات دو کشور بیشتر نمایان می‌شود.
وی با اشاره به اینکه عراق در بخش منابع طبیعی یکی از کشورهای ثروتمند جهان است، افزود: با وجود ثروتمندی این کشور، جای تاسف دارد که مردم آن در فقر و مشکلات زندگی می‌کنند.
مسجدی بزرگترین مشکل عراق را مدیریت و همت دانست و اضافه کرد که گرچه این کشور در طول سال‌های گذشته با مشکلات عدیده‌ای از جمله جنگ و چالش‌های مختلف داخلی و خارجی مواجه بوده، اما نیازمند مدیریت درست و همت بلند دولتمردانش است، تا این مشکلات را پشت سر بگذارد.
وی در عین حال خاطر نشان ساخت که دخالت‌های خارجی در تداوم مشکلات عراق نقش تعیین کننده داشته است.
به گفته وی، عراق از نظر نیروی انسانی و دانش و فکر و همچنین ثروت طبیعی، کشوری است که می‌تواند در اندک زمان ممکن، به رشد و شکوفایی برسد.
وی روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق را ممتاز خواند و افزود که دو کشور از حیث تاریخ و جغرافیا و مشترکات فرهنگی و دینی به هم پیوسته هستند و یک هزار و 450 کیلومتر مرز مشترک آنها را به هم گره زده است.
وی با اشاره به ضرورت کنار گذاشتن اختلاف‌های طایفه‌ای، مذهبی و سیاسی در عراق گفت که جمهوری اسلامی ایران امیدوار است که شاهد عراقی قوی، مستقل، با ثبات و توسعه یافته باشد.
مسجدی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران آماده کمک به عراق برای خروج از مشکلات و چالش‌های موجود است.
مراسم گرامیداشت عید غدیر خم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد امروز برگزار شد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/352385/مسجدی--الکاظمی-در-توسعه-روابط-با-ایران-گام‌های-خوبی-برداشته-است
بستن   چاپ