اخبار محرمانه
تاسیس بانک دولتی فلسطین برای پرداخت حقوق اسیران و خانواده های شهدا
پنجشنبه 16 مرداد 1399 - 18:12:23
اخبار محرمانه - ایسنا / تشکیلات خودگردان فلسطین از ماه گذشته، گام‌های عملی برای تاسیس نخستین بانک دولتی جهت مدیریت اموال عمومی و پرداخت حقوق اسیران و خانواده‌های شهداء و مجروحان در نوار غزه و کرانه باختری را آغاز کرد.
به گزارش آناتولی، دولت فلسطین مدیرکل این بانک دولتی را تعیین کرده است. منابع به آناتولی گفته‌اند که مدیر بانک جدید بیان قاسم، مدیرکل سابق بانک اسلامی فلسطین است.
عماد الأغا، عضو هیات عالی رهبری جنبش فتح در نوار غزه اعلام کرد که علت تاسیس این بانک، پشت سرگذاشتن تهدیدهای اسرائیل علیه بانک‌ها درخصوص حساب‌های بانکی اسیران است.
در ابتدای ژوئن گذشته، کابینه فلسطین تصمیم به تاسیس یک بانک دولتی گرفت تا خدمات بانکی را به تمامی گروه‌ها و نیز وام‌های کوچک را به افراد و شرکت‌ها ارائه دهد.
نام این بانک "بانک توسعه و سرمایه گذاری ملی" است که دولت نخستین گام‌ها را برای تاسیس این بانک در 20 ژوئن گذشته با تعیین مدیرکل این بانک برداشت.
الأغا گفت که ایده تاسیس بانک، برای برآورده کردن ملزومات جهت حمایت از پایداری تمامی گروه‌های ملت فلسطین شکل گرفت و این بانک به صورت آشکار و ملی، مسئولیت رساندن اموال به اسیران و خانواده‌های شهداء را برعهده خواهد داشت.
در آوریل گذشته، باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد که مسئولان اسرائیلی یک دستور نظامی را صادر کردند که به پیگرد و بازخواست تمامی افراد و نهادهایی می‌انجامد که با اسیران و خانواده‌هایشان تعامل داشته باشند، اما در ماه گذشته از این تصمیم خود عقب‌گرد کرد.
طبق داده‌های رسمی، تعداد حساب‌های بانکی اسیران و خانواده‌های شهداء به حدود 25 هزار حساب می رسد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/350766/تاسیس-بانک-دولتی-فلسطین-برای-پرداخت-حقوق-اسیران-و-خانواده-های-شهدا
بستن   چاپ