اخبار محرمانه
ترامپ: اعلام نتایج انتخابات پستی شاید سال‌ها طول بکشد
چهارشنبه 15 مرداد 1399 - 19:53:19
اخبار محرمانه - فارس / رئیس‌جمهور آمریکا گفت، اگر انتخابات ریاست‌جمهوری امسال به صورت پستی برگزار شوند اعلام نتایج آن ممکن است ماه‌ها یا حتی سال‌ها به طول انجامد.
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه گفت، اگر انتخابات ریاست جمهوری به صورت پستی انجام شود اعلام نتایج آن چند ماه طول خواهد کشید.
ترامپ در مصاحبه با برنامه «فاکس اند فرندز» گفت: «[اعلام نتایج] ممکن است ماه‌ها و ماه‌ها طول بکشد. ممکن است سال‌ها طول بکشد».
او در این خصوص به انتخابات مقدماتی کنگره در نیویورک اشاره کرد و گفت شمارش آرای این انتخابات که به صورت پستی برگزار شد، چند هفته طول کشید.
ترامپ درباره اظهارات اخیر «هیلاری کلینتون» رقیب انتخاباتی وی در سال 2016 که مدعی شده کاخ سفید به‌دنبال خرابکاری خدمات پستی آمریکا است گفت: «[کلینتون] در یک پیله زندگی می‌کند و هنوز شکست در انتخابات 2016 را باور نکرده است».
وی تأکید کرد بین ارسال برگه رأی برای رأی‌دهندگان و اجازه دادن به مردم برای ثبت‌نام در انتخابات غیرحضوری تفاوت وجود دارد.
ترامپ در این باره گفت:‌ «با نوع غیابی مشکلی ندارم زیرا روندی دارد که باید طی شود. در حال حاضر فلوریدا زیرساخت‌هایی دارد که ایجاد آن سال‌ها طول کشیده است».
رئیس‌جمهور آمریکا دیروز (سه‌شنبه) گفته بود، با برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در فلوریدا به‌صورت غیابی مشکلی ندارد. او در عین حال اعلام کرد به‌خاطر تصمیم مقامات ایالت نوادا برای برگزاری غیرحضوری انتخابات، شکایتی را تنظیم خواهد کرد.
ترامپ با رد خطرات برگزاری انتخابات به‌صورت حضوری با وجود شیوع ویروس کرونا گفت: «تا آن زمان احتمالاً اوضاع روبراهی داریم».
وی افزود، آمادگی برگزاری مناظره با «جو بایدن» رقیب دموکراتش در انتخابات امسال را دارد اما خاطرنشان کرد ماه آینده که این مناظره‌ها برگزار می‌شوند احتمالاً در برخی ایالت‌ها برگه‌های رأی توزیع شده باشند.
ترامپ گفت تیم بایدن در تلاش هستند از برگزاری مناظره فرار کنند و گفت: «جو بایدن همان چیزی است که از او می‌خواهند باشد. او کاملاً جذب چپ‌گراهای افراطی شده است».
رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به لغو سخنرانی وی در کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان در ایالت کارولینای شمالی گفت، ممکن است سخنرانی خود را از کاخ سفید انجام دهد.
ترامپ در این باره گفت: «انجام چنین کاری از نظر امنیتی راحت‌تر است. به انجام آن در کاخ سفید فکر می‌کنیم زیرا اینجا هیچ جنبشی نیست. این کار قطعاً آسان‌ترین راه جایگزین [برای انجام سخنرانی] است».
مرکز تحقیقاتی ایپسوس به همراه خبرگزاری رویترز یک نظر‌سنجی را از رأی‌دهندگان آمریکایی درباره ایده تعویق انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به عمل آورده‌ است. طبق این نظر‌سنجی، دوم سوم این رأی‌دهندگان با ایده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای تعویق انتخابات مخالفت کرده‌اند و بیش از نیمی از آنان نیز بر این عقیده‌اند که وی این ایده را به این دلیل مطرح کرده که از لحاظ سیاسی به خود کمک کند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/350193/ترامپ--اعلام-نتایج-انتخابات-پستی-شاید-سال‌ها-طول-بکشد
بستن   چاپ