اخبار محرمانه
مجری‌های جنجال‌آفرین صدا و سیما
چهارشنبه 15 مرداد 1399 - 19:53:06
اخبار محرمانه - خراسان /به بهانه ماجرای حاشیه‌ساز‌ مجری شبکه یک، از مجری‌هایی گفتیم که یک شوخی یا کنایه، کار دست‌شان داد و با «عبدالرضا امیراحمدی» درباره جزئیات برکناری‌اش گفت‌و‌گو کردیم
صحبت‌های «عبدالرضا امیراحمدی» مجری شبکه یک بر روی آنتن زنده درباره قهرمانی پرسپولیس و حتی عذرخواهی عجیبش بابت آن ماجرا در چند روز اخیر حاشیه‌های زیادی را به وجود آورده است. او که از مجریان با سابقه تلویزیون است، چند روز قبل در برنامه «صبح بخیر ایران» از قهرمانی تیم فوتبال پرسپولیس با کنایه سخن گفت و قهرمانی سرخ‌ها را به دخالت وزیر ورزش ربط داد. این ادعا به اعتراض تیم پرسپولیس و تهدید شکایت از صداوسیما منجر شد که در ادامه، شبکه یک را به عذرخواهی و در نهایت، برکناری مجری باسابقه‌اش واداشت. حرف‌های جنجال‌برانگیز مجری با سابقه شبکه یک را بهانه‌ای کردیم تا از چهره‌هایی یاد کنیم که یک شوخی، اظهار نظر، کنایه و... کار دست‌شان داده است. علی ضیا، حیاتی، حسین کلهر و ... در این دسته جای می‌گیرند. در این پرونده سعی کردیم ماجرای حاشیه‌سازی چهره ها را روایت کنیم و از سرنوشت چهره‌های جنجال‌ساز بعد از آن ماجراها بگوییم. یک گفت‌و‌گو هم با «عبدالرضا امیراحمدی» داشتیم که او برای اولین بار درباره جزئیات ماجرایی که به تازگی به وجود آورده، صحبت‌های جالبی مطرح کرد. البته امیدواریم هم مجری ها دقت بیشتری داشته باشند تا باعث رنجش دیگران نشوند، هم مخاطب و صداوسیما در حدی شوخی و کُری ها را به رسمیت بشناسند تا برنامه ها رسمی نباشند. این که برای یک شوخی و کری ورزشی یک مجری اخراج شود باعث می شود همکارانش دست به عصا شوند و جذابیت برنامه ها کم شود.

اخبار محرمانه


شوخی نابه‌جا با لوگوی استقلال
چه کسی؟ حسین کلهر
ماجرا چه بود؟
وقتی خبر توقیف لوگوی استقلال به دلیل یک بدهی چند میلیونی به شرکت ثبت منتشر شد، هیچ‌کس تصور نمی‌کرد که این خبر، عاملی برای یک جنجال بزرگ باشد؛ مجری برنامه سلام صبح‌بخیر اما کاری کرد که احساسات هواداران آبی حسابی برانگیخته شود. حسین کلهر وقتی مجری مقابلش خبر توقیف لوگوی استقلال را خواند، با بیان تردید درباره این‌که نمی‌داند حرفش را بزند یا نزند، گفت: «به مسئولان استقلال توصیه می‌کنم اگر این لوگو به مزایده گذاشته شد و خواستند لوگوی جدید طراحی کنند، این‌قدر سوراخ در لوگو نگذارند و کاری کنند سوراخ‌هایش کم شود.» همین یک جمله بازتاب زیادی داشت و باعث شد بسیاری از هواداران استقلال دربرابر این مجری و صداوسیما موضع‌گیری کنند. آن زمان حتی باشگاه استقلال هم در بیانیه ای به این موضوع واکنش نشان داد. در این بیانیه آمده بود: «با توجه به سابقه این رفتار‌های سخیف توسط مجریان مختلف تلویزیونی، باشگاه استقلال همکاری خود را با این سازمان قطع خواهد کرد».
در نهایت چه شد؟
او در ویدئویی که در اینستاگرامش منتشر کرد ، گفت: «من به خاطر کری با کارگردان و تهیه‌کننده برنامه که استقلالی دوآتشه هستند، شوخی‌ کردم. درواقع این کری‌ها از پشت صحنه به جلوی دوربین کشیده شد. از همه عوامل باشگاه استقلال عذرخواهی می‌کنم و واقعا نمی‌خواستم شما را ناراحت کنم». او بعد از مدتی که آب از آسیاب افتاد، خیلی راحت به اجرای تلویزیونی برگشت.

اخبار محرمانه


ابراز علاقه به خواننده آن‌طرف آبی
چه کسی؟ محمدرضا حیاتی
ماجرا چه بود؟
«تماس گرفتند، گفتند فعلا نیایید. ‌من هم گفتم چشم!» این اتفاق بعد از روزهایی افتاد که حیاتی صدای یک خواننده آن طرف آبی را صدای سال‌ها خاطره خواند که هنوز هم گوش می‌دهد و لذت می‌برد. جملاتی که فضای مجازی را ترکاند و برای آقای حیاتی گران تمام شد. بعد از این ماجرا، حیاتی در گفت‌و‌گو با روزنامه هفت صبح خاطرنشان کرد که از آن روز به بعد تلویزیون نرفته‌ام چون تماس گرفتند و گفتند فعلا نیایید،‌ من هم گفتم چشم.
در نهایت چه شد؟
محمدرضا حیاتی تابستان سال 94 بازنشسته شده بود و بعد از آن با دستور مسئولان صداوسیما همچنان به کارش در اجرای اخبار ادامه می‌داد. آن‌طور که او در گفت‌وگوی اخیرش بیان کرده، مدیران صدا وسیما اگر بخواهند، او به اجرای اخبار برخواهد گشت.

اخبار محرمانه


عذرخواهی‌ که جنجالی‌تر شد
چه کسی؟ عبدالرضا امیراحمدی
ماجرا چه بود؟
همه‌چیز از صبح روز ششم مرداد شروع شد. امیراحمدی در گفت‌وگوی زنده بخش ورزشی برنامه صبح‌بخیر ایران با کنایه به مسعود سلطانی‌فر، قهرمانی‌های پرسپولیس را به صورت غیرمستقیم حاصل حمایت‌های وزیر ورزش از این تیم دانست و گفت: «دست بابا مسعود درد نکند». این حرف اما پایان کار نبود. علاوه بر اعتراض گسترده هواداران پرسپولیس در فضای‌مجازی، مسئولان و مربیان این تیم هم به شوخی امیراحمدی واکنش نشان دادند. به عنوان مثال، مدیر رسانه پرسپولیس در همین باره در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «وقتی در تلویزیون و رسانه ملی چند مجری حد جایگاه‌شون رو نمی‌شناسند و به پرسپولیس و قهرمانی‌هایش توهین می‌کنند، نمی‌توانیم از آن بگذریم. شکایت رسمی می‌کنیم و تا زمانی که در رسانه ملی عذرخواهی رسمی نشود هم خبری از بخشش نیست». واکنش‌ها همین‌طور ادامه داشت تا این که امیر احمدی بابت حرف خود با ارسال ویدئویی عذرخواهی کرد، واکنشی که دوباره دردسرساز شد. امیراحمدی در پایان نطق طولانی‌اش برای عذرخواهی، اشاره‌ای به گالیله کرد که کنایه‌ای به حواشی اخیر بود و گفت: «خدا تمام درگذشتگان را بیامرزد، به خصوص گالیله». گالیله دانشمندی بود که می‌گفت زمین گرد است و مردم باور نمی‌کردند.
در نهایت چه شد؟
پس از صحبت‌های کنایه‌آمیز مجری روی آنتن زنده شبکه یک و عذرخواهی‌ طعنه‌آمیزش، برنامه روز بعد صبح بخیر ایران بدون حضور او روی آنتن رفت و همه شایعات نشان می داد که مجری حاشیه‌ساز از این برنامه حذف شده است. این شایعات در فضای مجازی ادامه داشت تا مجید زین‌العابدین مدیر شبکه یک در توئیتی خبر برکناری آقای مجری را تایید کرد. کمی بعد اما داریوش دلیری، تهیه کننده برنامه در واکنش به این خبر گفت: «آقای امیراحمدی، مجری ثابت برنامه ما نیست و شنبه‌ها و سه شنبه‌ها در برنامه حضور پیدا می‌کند. تاکنون درباره ایشان خبری دریافت نکرده‌ام و شنبه روزی است که آقای امیراحمدی باید بیاید و ...». این اظهارات در حالی بود که نه تنها شنبه این هفته که سه‌شنبه هم گذشت اما از اجرای عبدالرضا امیراحمدی خبری نشد.

اخبار محرمانه


مسخره کردن مربی حریف
چه کسی؟ علی ضیا
ماجرا چه بود؟
بعد از دربی هشتادویکم استقلال و پرسپولیس، علی ضیا که با دوستانش در کافه این مسابقه پرهیجان را که به تساوی در وقت اضافه انجامید تماشا می‌کرد، شادی پرشوری از خود بروز داده و همراه با دیگر تماشاگران درباره کلاه‌گیس مظلومی شعار داده بود. البته این مجری تلویزیون خیلی سریع از پرویز مظلومی و هواداران باشگاه استقلال عذرخواهی کرد و در پستی در فضای مجازی نوشت: «تا حالا توی هیچ موضوعی و به هیچ کسی و هیچ وقت من بی‌ادبی نکردم. اتفاقی که توی بازی افتاد از هیجان زیاد بود و البته که کار اشتباهی هم بود. با آقای مظلومی حرف می‌زنم و امروز می‌بینمشون و تمام تلاشم رو می‌کنم از دلشون در بیارم. از همه طرفدارهای تیم استقلال هم خیلی معذرت می‌خوام و...»
در نهایت چه شد؟
پرونده علی ضیا در یک کلام، ختم به خیر شد. کری‌خوانی هرچند باعث شد تا این مجری تلویزیون مدتی ممنوع‌التصویر شود اما او ظاهرا راه برگشت به تلویزیون را هم یاد داشت. ضیا به همراه حبیب کاشانی در اردوی استقلال حاضر شد و به صورت رسمی از پرویز مظلومی عذرخواهی کرد. مربی وقت استقلال هم بعد از این دیدار اعلام کرد علی ضیا را بخشیده است. مجری جوان هم در نهایت با وساطت برخی از پیش کسوتان فوتبال به تلویزیون برگشت.

اخبار محرمانه


اعتراض پرسپولیسی‌ها را وارد می‌دانم اما...
امیراحمدی در اولین گفت وگویش بعد از حاشیه های اخیر می گوید جمله ای که گفتم نباید در این حد حاشیه ساز می شد
او به محض این‌که به تماس ما پاسخ می‌دهد، بدون مقدمه می‌گوید: «روز دوشنبه جلسه‌ای در سازمان برگزار شد تا درباره ادامه همکاری‌ام با تلویزیون تصمیم‌گیری شود اما ظاهرا همچنان همه چیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. چند متغیر وجود دارد که به مدیران صداوسیما، شبکه یک و شبکه جام‌جم ارتباط دارد. اگر همه این متغیرها خوب عمل کنند، به تلویزیون برمی‌گردم. البته حس شخصی خودم این است که برمی‌گردم. من کارمند رسمی سازمان هستم، حدود 22 سال سابقه کاری دارم و جمله‌ای که گفتم، اصلا چیزی نبود که این‌قدر حاشیه داشته باشد. ساعت شش و نیم صبح مگر چند نفر بیدارند که بخواهند مچ من را بگیرند؟ فکر می‌کردم ظرفیت‌مان بیشتر از این است و همه به این کری خوانی‌ها می‌خندیم. ما قبلا حرف‌های خیلی مهم‌تری زده بودیم و سیاست و آدم‌ها را نقد کرده بودیم اما تا حالا صدای کسی در نیامده بود. با این همه واکنش، خودم هم شوکه شدم». در ادامه چند سوال در همین باره از او پرسیدم که خواهید خواند.
کنایه‌ام، خلق الساعه بود
مجری تلویزیون به دلخوری هواداران اشاره می‌کند و می‌گوید: «همه چیز سر برنامه اتفاق افتاد. برنامه‌ای که اجرا شد نمایشنامه یا تئاتر نبود که همه با هم هماهنگ کرده باشیم که چه چیزی بگوییم. چند جمله‌ای که گفتم خلق‌الساعه اتفاق افتاد. متاسفانه در ویدئویی که در فضای مجازی بازنشر شد، همه ماجرا وجود ندارد. من قبل از آن، از پیراهن قرمز همکار مجری‌ام تعریف کردم و او هم گفت که قرمز رنگ شادی و نشاط است و آدم، اول صبح باید رنگ هیجانی بپوشد. ما درباره موضوعات خیلی زیادی صحبت کردیم و رسیدیم به همان یکی دو جمله من. متاسفانه در باره چیزی که گفتم مقداری شیطنت شد و جمله‌ام اصلا چیزی نبود که این‌قدر واکنش داشته باشد. یک کری ساده بود اما باعث تکدر پرسپولیسی‌ها شد. اعتراض پرسپولیسی ها را وارد می‌دانم البته در این حاشیه‌ها، نقشه‌هایی از جانب سه نفر از همکاران خودم وجود داشت که آرام آرام مشخص می‌شود که چرا آن‌ها آتش بیار معرکه بودند. از این سه نفر، یکی مجری است و دو نفر دیگر در بخش‌های دیگری از سازمان کار می‌کنند. البته قصد آن‌ها تخریب خود من یا برنامه نبود. آن‌ها قبلا در جایی سوتی داده بودند و با پخش کردن ویدئوی حرف‌های من می‌خواستند فضا را به سمتی دیگر ببرند. ما هم که زود حواس‌مان پرت و سرمان گرم می‌شود. همین جوری سرمان را به دعوای استقلال و پرسپولیس گرم کردند و سکه شد 11 میلیون تومان!»
خبر برکناری‌ام با شیطنت یک نفر منتشر شد
عبدالرضا امیراحمدی به خبر برکناری‌اش اشاره می‌کند و می‌گوید: «همان شب که حجم حملات خیلی زیاد بود، ساعت نه و نیم در شبکه جام‌جم برنامه داشتم و خودم با تهیه کننده برنامه تماس گرفتم و گفتم حجم واکنش‌ها زیاد شده است. پیشنهاد دادم که اگر ممکن است چند روزی نیایم تا اوضاع بهتر شود. البته اگر در مقابل هرچیزی بخواهیم عقب بنشینیم برای سازمان عریض و طویل ما خوب نیست. من نه تهمتی زدم و دروغی گفتم. چند روز قبل از من، یکی از مجری‌های شبکه افق هم همین حرف من را گفت و هیچ اتفاقی نیفتاد. خودم خواستم که مقداری استراحت کنم و به زندگی‌ام برسم. تهیه کننده هم قبول کرد اما یکی از دوستان شیطنت می‌کند و با تهیه کننده تماس می‌گیرد. تهیه کننده هم از روی دوستی و رفاقت از درخواست مرخصی من خبر می‌دهد. دوست‌مان با شیطنت همان جمله تهیه کننده را به تیتر خبری تبدیل می‌کند که من برکنار شده‌ام! به فاصله 15 دقیقه از تماس من و تهیه کننده این خبر در سایت‌ها و فضای مجازی پخش شد و همان موقع خودم در سایت‌ها دیدم که نوشته‌اند مجری صبح بخیر ایران برکنار شد. البته در این مدت همه همکاران رسانه‌ای از من حمایت کردند. ما یک صنف هستیم و ممکن است فردا برای یک نفر دیگر همین مشکل پیش بیاید. به قول احسان علیخانی آستانه تحمل‌مان پایین آمده است و این جوری دیگر نمی‌شود شوخی کرد و هر حرفی را زد. البته نمی‌گویم که همدیگر را مسخره کنیم ولی این شوخی‌ها و کنایه ها فقط برای سرگرمی مردم است».
کری‌خوانی روی آنتن به 2 شرط درست است
از مجری با سابقه می‌پرسم رسانه ملی جای کری خوانی است؟ او می‌گوید: «کری خوانی روی آنتن اگر دو تا پیش شرط را داشته باشد، کار درستی است. اول این که منصفانه باشد و دوم این‌که به تهمت و توهین و هجو و لوده بازی ختم نشود. من از این به بعد پناه می‌برم به خدا. نمی‌توانم بگویم که دیگر شوخی نمی‌کنم اما تا جایی که بتوانم رسما اعلام می‌کنم که هر موقع اسم رنگ‌ها و طرفداری بیاید، دست من بالاست. من تسلیم هستم و فقط عاشق تیم‌ملی هستم! البته من بعد از اعتراض پرسپولیسی‌ها عذرخواهی کردم. نمی‌دانم چرا تازگی‌ها همه این‌قدر حساس و ظریف شدند وگرنه به گمان خودم حرفم چیزی نبود که بخواهد دوباره حاشیه‌ساز بشود. به قول حافظ که می‌فرماید: «من چه گویم که تو را نازکی طبع لطیف/ تا به حدیست که آهسته دعا نتوان کرد» قصه ما هم همین‌طور است. هرچه می گوییم به عده‌ای بر می‌خورد و معترض ما می‌شوند. من اصلا آبی نیستم. عکس‌های اینستاگرامم را ببینید، من با یحیی گل‌محمدی عکس دارم، با بچه‌های تیم‌های دیگر هم عکس دارم. ما باید فارغ از رنگ‌ها باشیم چون رسانه نماینده یک طیف خاص نیست. صداوسیما ملی است ولی من سعی کردم مثل عادل فردوسی پور عمل کنم. او اگر خطا و اشتباهی را می دید درباره‌اش صحبت می‌کرد. من غرض شخصی با کسی ندارم. فقط چیزی را مطرح کردم که در جامعه فراگیر شده است».
دنبال جمع کردن مخاطب نیستم
امیراحمدی در بخش پایانی صحبت‌هایش می‌گوید: «اگرحتی تصمیم مدیران این باشد که دیگر در برنامه‌ای نباشم، آن قدر جای افسوس و حسرت ندارد. شغل‌های فراوانی دارم. ما الان در پیش تولید سریال «فی المدت المعلوم» مشغول به کار هستیم. من تدریس شبکه‌های اجتماعی دارم و ایده‌های خلاق تولید می‌کنم. علاوه بر این ها، مدیر روابط عمومی و رسانه یک شرکت خیلی بزرگ هستم. شما می‌دانید که در صداوسیما مسائل مالی خیلی مهم نیست. همچنان که همه تهیه کننده‌ها همیشه از سازمان طلبکارند. بعضی‌ها می گویند این حاشیه‌سازی‌ام برای بیشتر دیده شدن است ولی هیچ وقت به آن فکر نکردم. حداقل در ایران تا حدودی شناخته شده هستم و معروف شدن بیشتر از این به دردم نمی خورد وگرنه خیلی راحت است که برای خودم فالوئر جمع کنم. صفحه اینستاگرامی دارم ولی درگیر آن نیستم. من بارها گفتم که عاشق مردمم و هنوز هم عاشق آن ها هستم. با این حواشی میدان را خالی نمی‌کنم. حتی اگر بگویند کار من در تلویزیون تمام شده است من اهداف خودم را دارم. ناامید نمی شوم».
نویسنده : مصطفی میرجانیان | روزنامه‌نگار

http://www.SecretNews.ir/fa/News/350188/مجری‌های-جنجال‌آفرین-صدا-و-سیما
بستن   چاپ