اخبار محرمانه
تقدیم رونوشت استوارنامه سفیر جدید آلمان به ظریف
چهارشنبه 15 مرداد 1399 - 19:00:42
اخبار محرمانه - فارس / «هانس اودو موتسل» سفیر جدید آلمان و «ابراهیم بن احمد المعینی» سفیر جدید سلطنت عمان در آغاز ماموریت خود در تهران در دیدار با ظریف رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کردند.
«هانس اودو موتسل» سفیر جدید آلمان در جمهوری اسلامی ایران در آغاز ماموریت خود در کشورمان و در دیدار امروز (چهارشنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد.
 «میشائیل کلور-برشتولد» پیش از این عهده دار سفارت آلمان در تهران بود که تیر ماه سال جاری در توئیتی از پایان ماموریتش در تهران خبر داد 
سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران 20 خرداد ماه در گفت‌وگویی درباره خروج «میشائیل کلور-برشتولد» سفیر آلمان از ایران و عدم بازگشت سفیر آلمان گفت: خیر؛ تا جایی که خبر دارم، ایشان به دلیل یک مشکل شخصی رفتند و برگشتند و دیروز یا پریروز با یکی از مقامات وزارت خارجه دیداری داشت.
موسوی افزود: ایشان به پست جدیدی در وزارت امور خارجه آلمان منصوب شده که جایگزین ایشان معرفی شده و کارهای اداری و روال اداری در حال طی شدن است که جایگزین جدید به عنوان سفیر جدید مشغول به کار شود.
به گزارش فارس، روزنامه «بیلد» آلمان اخیرا خبر داد که «میشائیل کلور-برشتولد» سفیر آلمان در ایران که چندی پیش به برلین بازگشته دیگر در این سمت فعالیت نخواهد کرد و قرار است که جایگزین «میگوئل برگر» به عنوان رئیس اداره اقتصادی وزارت امور خارجه آلمان شود. میگوئل برگر نیز از 4 می گذشته به سمت معاون وزیر امور خارجه ارتقا یافته است. بر اساس گزارش روزنامه بیلد آلمان، تغییر طبق برنامه کلور-برشتولد می‌بایست در پایان سال جاری میلادی انجام می‌شد اما بازگشت زودتر از موعد وی به برلین به دلیل برخی انتقادها در ایران از وی نبوده، بلکه به دلیل ارتقای وی به پست ریاست اداره اقتصادی وزارت امور خارجه آلمان بوده است.
به گزارش فارس، امروز همچنین سفیر جدید عمان رونوشت استوارنامه خود را تقدیم ظریف کرد.
«ابراهیم بن احمد المعینی» سفیر جدید سلطنت عمان در جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.
سفیر جدید عمان در این دیدار رونوشت استوار نامه خود را تسلیم ظریف کرد.
«سعود بن احمد بن خالد البروانی» سفیر پیشین عمان در تهران نیز سوم آذر 1398 در پایان ماموریت خود در جمهوری اسلامی ایران با حضور در ساختمان شماره یک وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و خداحافظی کرد.
لازم به ذکر است ماموریت محمدرضا نوری شاهرودی سفیر ایران در مسقط نیز پایان یافته و قرار است علی نجفی خوشرودی به عنوان سفیر جدید عهده دار سفارت جمهوری اسلامی ایران در سلطنت عمان شود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/350164/تقدیم-رونوشت-استوارنامه-سفیر-جدید-آلمان-به-ظریف
بستن   چاپ