اخبار محرمانه
17 عادت عجیبی که باعث می‌شود بمب انرژی شوید
شنبه 11 مرداد 1399 - 17:39:19
اخبار محرمانه - یوکن / یلان ماسک،مدیرعامل شرکت «تسلا» و «اسپیس ایکس»، طرز فکر جالبی دارد که مورد تایید اغلب کارآفرینان است. او می‌گوید:
کارآفرینی همانند این است که شیشه بجوی یا به درون یک پرتگاه خطرناک خیره شوی.
بله درست است؛ کارآفرینان هر روز با مشکلات و فشارهای زیادی مواجهند، گاهی در اوج خطر و ناامیدی، داشتن انرژی برای مقابله با این فراز و نشیب ها جزء اصلی موفقیت است. در ادامه با یوکن همراه باشید تا 17 عادت عجیب را به شما معرفی کنیم که انرژی‌تان را بیشتر از نوشیدن قهوه افزایش می‌دهد.
قطعا همه‌ی شما با خستگی مفرط آشنایید. مثلا روزی را به خاطر می‌آورید که آنقدر خسته بوده‌اید که حتی فیلم جدید سینما، دورهمی دوستانه یا خرید کردن هم نتوانسته حال‌تان را خوب کند. اما آن‌چه مهم است، اُفت قابل توجه انرژی در طول روز است. در این مواقع، ممکن است علائم خستگی مفرط را احساس نکنیم. بلکه آن‌چه به چشم می‌آید، نبود حوصله‌ی کافی برای انجام کارهایی است که دوست داریم. حتی تمرکز روی انجام کارهای روزمره و مسئولیت‌های شغلی نیز دشوار به نظر می‌رسد. با کاهش چشمگیر انرژی، صبر و حوصله‌مان کاهش پیدا می‌کند و عصبانیت‌مان دوچندان می‌شود، به طوری که مواجهه با چالش‌‌های همیشگی نیز غیرممکن به نظر می‌رسد. اگر به شغل کارآفرینی مشغولید و با چنین شرایطی مواجه شده اید، ادامه مطلب را از دست ندهید.
برای این‌که به عادت‌های فوق‌العاده کارآفرینان موفق پی ببریم و بتوانیم انرژی روزانه‌مان را تامین کنیم، مصاحبه‌هایی با کارآفرینان جوان موفق توسط سایت «ایمپکت شوکیس» (Empact Showcase) انجام شده است. این کارآفرینان جوان و بلندپرواز بدون هیچ خستگی، از صبح تا شب کار می‌کنند تا رویاهایشان را به واقعیت مبدل کنند.
پیشنهاد می‌کنیم این عادات عجیب را در زندگی‌تان به کار بگیرید و انرژی‌تان را دو چندان کنید:
1. بالا و پایین بپرید
برایتان جالب نیست برای افزایش انرژی و قدرت ذهنی، بالا و پایین ببرید. اروم تهیر (Irum Tahir)، فیزیوتراپ موفق می‌گوید، برنامه‌ی روزانه‌ی من بالا و پایین پریدن است که فواید زیادی چون افزایش شفافیت ذهنی و فعال‌سازی سیستم لنفاوی بدن برای دفع سموم دارد. من هر روز صبح، 10 دقیقه بالا و پایین می‌پرم و همین زمان کوتاه، باعث تولیدانرژی مثبت در تمام روزم می‌شود. در حین بالا و پایین پریدن، جملات مثبتی چون «من خوشبختم»، «من ثروتمندم»، «من قوی‌ام» و... را تکرار می‌کنم.
کارآفرینان موفقی چون آنتونی رابینز معتقدند بالا و پایین پریدن سبب بهبود وضعیت مزاجی و افزایش ترشح هورمون اندورفین در بدن می‌شود و از این تکنیک برای پیش‌برد زندگی روزمره‌‌ خود استفاده می‌کنند. بالا و پایین پریدن، برای سلامت قلب و عروق مفید است و یک راه ایمن و کم خطر به حساب می‌آید. جالب است بدانید، این حرکت همان مقدار کالری را می‌سوزاند که دویدن روی تردمیل مصرف می‌کند.
2. کار خیرخواهانه‌ای انجام دهید
کیم کاپ (Kim Kaupe)، مدیرعامل شرکت ZinePak می‌گوید: «انجام کارهای خیرخواهانه و کمک به دیگران به من انرژی مثبت می‌دهد و این را به عادتی برای بعدازظهرهای خود تبدیل کرده ام؛ به طوری که هر روز 15 دقیقه از وقتم را به کمک به دیگران اختصاص می‌دهم. من زمانی را برای پیدا کردن انرژی مضاعف و دلمشغولی‌های غیرکاری کنار می‌گذارم. این شامل هر کاری مانند بستن کفش یک فرد مسن، درست کردن قهوه برای خانواده یا پاسخ دادن به ایمیلی از طرف یک دوست می‌شود. در همین 15 دقیقه، دری را برای کسی باز می‌کنم، خریدهای شخصی را برایش می‌برم یا از یکی از دوستانم می‌پرسم نیاز به کمکی دارد یا نه؟ بدین صورت به دیگران کمک می‌کنم و انرژی ام مضاعف می‌شود. همیشه بعد از کمک به دیگران، احساس رضایت خاطر می‌کنم و براساس قاعده جهانی کارما (Karma)، همین کارهای کوچک در آینده به نفع مان خواهد بود.»
3. به سراغ مدیتیشن بروید
گیلوم گاترو (Guillaume Gauthereau)، بنیان‌گذار شرکت Sequoia Lab، عادت صبحگاهی مدیتیشن را در خود به‌وجود آورده و 20 دقیقه از وقت صبحگاهی خود را به این کار اختصاص می‌دهد و به افزایش انرژی روزانه‌اش کمک می‌کند. بهترین زمان برای مدیتیشن صبح زود و قبل از روشن کردن وسایل الکترونیکی مانند کامپیوتر و تلفن همراه است. برای این‌که مدیتیشن تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد، با 5 دقیقه شروع کنید و به تدریج این زمان را افزایش دهید. از هر روشی می‌توانید استفاده کنید، مهم این است هر روز تمرین کنید و زمان مدیتیشن را به حداقل 20 دقیقه برسانید. در کمتر از 20 دقیقه، مغز انرژی لازم را دریافت نمی‌کند و نباید انتظار فواید قابل توجهی چون کاهش اضطراب، کاهش احساس خواب، تمرکز و توجه بیشتر در محل کار را داشته باشید. در ابتدا به سراغ اپلیکیشن‌های مدیتیشن بروید، من از «هد اسپیس» استفاده می‌کنم.
4. یک قاشق چای‌خوری گرده‌ی زنبور عسل و روغن نارگیل را مخلوط کرده و بخورید
ناتالی مک‌نیل (Natalie Macneil)، کارآفرین موفق می‌گوید هر زمان انرژی ام کاهش پیدا می‌کند، یک قاشق چای‌خوری گرده‌ی زنبور عسل را با یک قاشق روغن نارگیل می‌خورم. این کار انرژی فوق العاده‌ای به من می‌دهد؛ به طوری که می‌توانم تا آخر روز بدوم و به تمام کارهای لیست شده روزانه ام رسیدگی کنم.
این تکنیک را از کیمبرلی اسنایدر (Kimberly Snyder)، نویسنده کتاب «غذاهایی برای زیبایی و سم‌زدایی بدن» یاد گرفته‌ام. او این روش را «انرژی در یک قاشق» نام‌گذاری می‌کند. شاید فکر کنید خوردن یک فنجان قهوه و دریافت کافئین موردنیاز، سبب افزایش انرژی می‌شود، اما انرژی‌تان در همین سطح باقی نمی‌ماند و ماندگاری چندانی ندارد. گرده‌ی زنبورعسل فواید زیادی دارد و باعث افزایش تمرکز و استقامت بدن شده و سوخت موردنیاز بدن‌تان را تامین می‌کند. روغن نارگیل از تری‌گلیسریدهای با زنجیره‌ی متوسط (MCT) ساخته شده که در بدن انسان به سرعت تبدیل به انرژی می‌شود.
5. وقتی کلافه‌اید، بالانس بزنید
آن ووتون (Anne Wootton)، موسس «Pop Up Archive» می‌گوید: ما برای افزایش انرژی روزانه، به طور منظم بالانس سر و دست می‌زنیم. وقتی به شدت گرفتاریم و برای حل مسائل سخت احساس تنگنا می‌کنیم، بالانس زدن کارساز است. یک دیوار در دفتر کارمان داریم و چند دقیقه کنار آن بالانس می‌زنیم. حتی حضور در کلاس‌های یوگا‌یی که روی حرکت وارونگی تمرکز دارند هم می‌تواند مفید باشد. وقتی بیشتر کارهای ما ذهنی انجام می‌شوند، یادآوری این‌که بدنمان قادر به انجام چه کارهایی است، احساس فوق‌العاده‌ای دارد. بالانس زدن احساس شادی و انرژی به ما می‌دهد، برای بدن و مغز مفید است و به سرعت نتیجه می‌دهد.
6. در قهوه‌تان، کره و روغن نارگیل بریزید
ماتان گریفل (Mattan Griffel)، کارآفرین و مولف می‌گوید، هر زمان نیاز به انرژی داشته باشم، این قهوه‌ی ضدگلوله را می‌خورم و می‌دانم اثر خوبی دارد. قهوه‌ی ضدگلوله از قهوه‌ی درجه یک، روغن نارگیل و کره‌ی ارگانیک بدون نمک تشکیل شده است. نوشیدن این قهوه باعث کاهش وزن، کاهش حرص خوردن و تقویت عملکرد شناختی می‌شود.
قهوه‌ی ضدگلوله با دو فنجان قهوه، یک یا دو قاشق غذاخوری روغن MCT (مانند روغن نارگیل) و یک یا دو قاشق غذاخوری کره‌ی بدون نمک به‌دست می‌آید. این نوشیدنی سبب تامین انرژی بدون مصرف کربوهیدرات‌‌های فرآوری شده می‌شود.
7. آب بیشتری بنوشید
درک فلنزرایک (Derek Flainzraich)، کارآفرین و موسس «Greatist» می‌گوید، من آب زیادی می‌نوشم زیرا انرژی‌ام را بیشتر می‌کند. به عقیده‌ی من، آب معجزه می‌کند. حتما می‌دانید بیشتر بدن ما از آب تشکیل شده و تمام فرآیندهای بدنمان تحت تاثیر آب قرار دارد. تحقیقات زیادی ثابت می‌کند آب باعث هوشیاری هر چه بیشتر انسان می‌شود، مغز را تقویت می‌کند، بهره وری را افزایش می‌دهد و حوصله‌تان را سر جا می‌آورد.
چقدر در طول روز آب بخوریم؟
غذایی که روزانه می‌خوریم 20 درصد مایعات موردنیاز بدن را تامین می‌کند، اما با این حال مردان به 13 فنجان و زنان به 9 فنجان آب نیاز دارند. البته نیاز به آب در هر فرد متفاوت است و به عواملی چون آب و هوا، سن یا میزان فعالیت بستگی دارد.
8. با امید و انرژی از رختخواب بلند شوید
اسکایلر ساتون (Skyler Sutton)، کارآفرین و موسس RAIN می‌گوید، من هر روز مراقبم از دنده‌ی چپ بلند نشوم. قبل از این‌که از تخت بلند شوم با خودم فکر می‌کنم: «چقدر احساس مثبتی دارم؟»، اگر پاسخم چیزی به جز «خیلی‌زیاد» باشد، سعی می‌کنم همان جا افکارم را تغییر دهم و روی نتایج بهتری که می‌توانم در آن روز به‌دست آورم، تمرکز کنم. این کار باعث می‌شود، هر روزم زیبا شود و دست‌آوردهای ارزشمندی کسب کنم. البته این کار را باید قبل از نگاه کردن به صفحه گوشی یا روشن کردن تلویزیون یا حرف زدن با اعضای خانواده‌تان انجام دهید. این امید و انرژی در مغزتان اتفاق می‌افتد نه در دنیای بیرون.
9. تمرینات تقویت عضلات انجام دهید
شهیرُز شرانیا (Shaherose Charania)، کارآفرین و کارشناس بازاریابی و برندینگ می‌گوید: «ما در محل کار یک سالن کنفرانس رزرو می‌کنیم، کفش‌هایمان را در می‌آوریم، روی زمین می‌نشینیم و فیلم‌های آموزشی ورزشی می‌بینیم و هم‌زمان آن حرکات را اجرا می‌کنیم. ما به مدت 20 دقیقه، به صورت گروهی تمرینات سخت و چالش‌برانگیز را به صورت گروهی انجام می‌دهیم، تا جایی که کمی عرق کنیم. انجام این تمرینات، این پویایی را در گروه به‌وجود می‌آورد که درد را با هم تحمل کنند و باعث افزایش اعتماد و تعهدشان شود. وقتی تمرین به پایان می‌رسد، احساس می‌کنیم تمرینات شکمی سخت‌ترین کاری بود که در طول روز باید انجام می‌دادیم و این باعث می‌شود کار واقعی‌مان، آسان‌تر انجام شود. جالب‌تر این است که بعد از تمرین، همگی می‌خندیم و انرژی آزاد می‌کنیم.
10. فرهنگ انرژی دادن را به‌وجود آورید
بن رابنستاین (Ben Rubenstein)، کارآفرین و موسس «Opcity» می‌گوید، داشتن تیمی پرانرژی بسیار مهم است و ما استخدام را براساس این خصوصیت انجام می‌دهیم.
هم‌چنین، تمریناتی را به صورت فرهنگ درآورده ایم تا انرژی تیم را در طول روز بالا ببریم. یکی از این تمرینات، پخش موسیقی‌‌های پرانرژی است. فروشندگان موفق‌مان وقتی فروش بالایی داشته باشند، ناقوسی به صدا درمی‌آورند که همه صدای آن را می‌شنوند. ما در شرکت مان جلسات گروهی 15 دقیقه‌ای تحت عنوان «15 دقیقه شهرت» در ابتدا و پایان روز برگزار می‌کنیم تا در طی آن، روحیه کارمندان تقویت شود. در این جلسات، سخنرانی‌‌ها، ویدئوها و پیام‌های انرژی‌بخش اجرا می‌شوند. هر جلسه را با سرود گروهی بلندی، برای هوشیار کردن افراد و به جریان انداختن خون در رگ‌هایشان، به پایان می‌رسانیم.
من هر روز انرژی‌ام را با «صبح بخیر» گفتن به تمام کسانی که سر راهم قرار می‌گیرند، بالا می‌برم و هر زمان دچار افت انرژی می‌شوم، به سراغ افراد باانرژی و مثبت اندیش می‌روم زیرا می‌دانم راه حلی برای تقویت روحیه‌ی مثبت دارند و مرا با نشاط بیشتری به کارم برمی گردانند.
11. چرت کوتاهی بزنید
جیسون لانگ (Jason Lange)، کارآفرین و مدیر «BloomBoard» می‌گوید: بهترین لحظه زندگی من وقتی است که بتوانم در حالی‌که با فرزندم کارتون می‌بینم، یک چرت 26 دقیقه‌ای بزنم. من به این درک رسیده‌ام انجام کاری که نیاز به تفکر نداشته و غیرمرتبط با کار است، خوابیدن را لذت‌بخش‌تر می‌کند.
این چرت کوتاه به من کمک می‌کند وقتی شب همه خوابند، چندین ساعت کار اضافه انجام دهم. تحقیقات حاکی از آن است، چرت‌های کوتاه باعث افزایش بهره‌وری می‌شود.
12. حداقل روزی نیم‌ساعت پیاده‌روی کنید
پیاده روی عادت محبوب استیو گاتنا (Steve Gatena)، کارآفرین محبوب است. او می‌گوید:مدیریت کسب و کار باعث می‌شود از نظر عاطفی، فیزیکی و روانی به چالش کشیده شویم. بعد از تماشای ویدئویی از دکتر مایک ایونس با نام «23 ساعت و نیم» من پیاده‌روی هر روزه را شروع کردم.
در ابتدا با روزی نیم‌ساعت پیاده‌روی شروع کردم. اما اکنون بعد از گذشت دو سال، روزی 9 تا 10 کیلومتر پیاده‌روی می‌کنم و گاهی با تیم «رِپ اینتراکتیو» با اعضای «لیگ ملی فوتبال» در فصل تعطیلات، در کوهستان سانتا مانیکا (Santa Monica) در کالیفرنیا ورزش می‌کنیم. از وقتی پیاده‌روی را شروع کنم، 20 کیلوگرم کاهش وزن داشتم، کسب و کارم را توسعه دادم و ازدواج کرده‌ام. اکنون احساس سلامت و خوشبختی بیشتری دارم.
13. از فیت‌بیت برای شمارش گام‌هایتان استفاده کنید
فیت بیت یک دستبندِ هوشمند برای کنترل فعالیت‌های ورزشی است. بریتنی هوداک (Brittany Hodak)، کارآفرین و بنیان‌گذار «ZinePak»، از این وسیله استفاده می‌کند. او می‌گوید، در آغاز سال نو میلادی، استفاده از فیت‌بیت را شروع کردم و دریافتم این وسیله علاوه بر شمارش تعداد گام‌هایم در روز، به بالا نگهداشتن سطح انرژی‌ام نیز کمک می‌کند. پس از چند ماه به این نتیجه رسیدم، بین احساس خستگی و تنبلی در طول روز و کم راه رفتن رابطه‌ی مستقیم وجود دارد. وقتی نیاز به استراحت و تجدید قوا داشته باشم، از پشت میز کارم بلند می‌شوم و حدود هزار قدم یا پنج تا هفت دقیقه با گام‌های بلند راه می‌روم. همین استراحت چند دقیقه‌ای، انرژی و بهره‌وری‌ام را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.
14. عادت به سپاس‌گزاری را در خود به‌وجود آورید
سپاس‌گزاری عادت محبوب کریس کاستلیو (Chris Castiglione)، کارآفرین و مولف بزرگ است. او می‌گوید: من هر شب قبل از خواب، سه چیزی که به خاطر داشتنش قدردانم را روی کاغذ می‌آورم. شاید برخی روزها موفقیت بزرگی به‌دست آورم اما اغلب چیزهای کوچک مانند چای خوردن با دوستانم را هم می‌نویسم. به عقیده‌ی من، شاکر بودن برای همین پیروزی‌های کوچک در زندگی بسیار مهم است. با نوشتن اتفاقات مثبت هر روز، احساس می‌کنم مغزم را برای خوشبختی برنامه‌ریزی می‌کنم.
تحقیقات نشان می‌دهد نوشتنِ سپاسگزاری‌ها، احساس خوشبختی را تا 25 درصد افزایش می‌دهد و باعث بهبود کیفیت خواب و نشاط بیشتر می‌شود. برای این‌که عادت سپاسگزاری را در خود به‌وجود آورید، دفترچه‌ای مخصوص این کار داشته باشید.
15. برای تمرین تنفس صحیح وقت بگذارید
تمرین تنفس عادت محبوب روهیت آنابری (Rohith Anabheri) است. او برای حفظ سلامت و افزایش اراده و انرژی خود، هر روز صبح 15 دقیقه پرانایاما (یوگای هندی برای تنظیم تنفس) انجام می‌دهد. روهیت می‌گوید:
این عادت به من برای انجام کارهایی با انرژی بالا و تمرکز روی اولویت‌های زندگی شخصی و حرفه‌ای‌ام، کمک می‌کند.
او می‌گوید: «برای انجام این تمرین، با استفاده از انگشت شصت، انگشت حلقه و انگشت کوچک دست راست، سوراخ بینی‌تان را به طور متناوب ببندید. انگشت شست برای بستن سوراخ سمت راست و انگشتان حلقه و کوچک برای بستن سوراخ سمت چپ به کار می‌روند. در حین کار دهان بسته است و برای تنفس استفاده نمی‌شود. در هنگام دم و بازدم نباید صدایی به گوش برسد. من ده بار از سوراخ راست و ده بار از سوراخ چپ برای تنفس استفاده می‌کنم.
این یوگای هندی مزایای زیادی چون کنترل وزن، فشار خون بالا، قندخون و کلسترول دارد. هم‌چنین باعث بهبود عملکرد قلب می‌شود و زمان واکنش دیداری و شنیداری را افزایش می‌دهد.»
16. از میزهای ایستاده استفاده کنید
رایان راگوس (Rayan Raguse) از میزهای ایستاده استفاده می‌کند. او در این‌باره می‌گوید: من در ماه سپتامبر از میز ایستاده استفاده کردم و دو ماه بعد متوجه شدم استقامت، تمرکز و انرژی بیشتری در طول روز دارم. پیش از این، کمردرد زیادی داشتم، اما اکنون درد کمتری در من وجود دارد. این سوال برایم پیش آمد: «فواید ایستادن برای سلامتی چیست؟»
نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، تنها سه ساعت ایستادن در روز، در طول هفته‌ی کاری از نظر سوزاندن کالری با دویدن در 10 ماراتن در یک سال برابری می‌کند.
هم‌چنین باعث کاهش خطرات چاقی، دیابت نوع دو، بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان و مرگ زودهنگام می‌شود. پژوهشی دیگر اعلام می‌کند، یک ساعت نشستن از کشیدن دو نخ سیگار مضرتر است.
17. رویاهای خود را روی کاغذ بیاورید
آتوسا غدار (Otessa Ghadar)، کارآفرین و مدرس دانشگاه می‌گوید: من بعد از بیدار شدن از خواب، رویاهایم را می‌نویسم. وقتی مغزم متوجه می‌شوم من واقعا به دنبال این رویاها هستم و توجه می‌کنم، چیزهای ارزشمندی به من می‌هد. من باور دارم این تمرین باعث افزایش قدرت خلاقیت، استقامت و تقویت حافظه من شده است.
پژوهش‌ها نشان می‌دهد افرادی که رویاهای واضح دارند، در کارهای شناختی مانند حل مساله عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/346786/17-عادت-عجیبی-که-باعث-می‌شود-بمب-انرژی-شوید
بستن   چاپ