اخبار محرمانه
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری :
اجرای مرحله دوم طرح " یاری " آغاز شد
شنبه 11 مرداد 1399 - 14:20:02
وزارت رفاه
اخبار محرمانه - مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از اجرای مرحله دوم طرح یاری با هدف ارائه اعتبار خرید کالا به بازنشستگان و وظیفه‌بگیران در مرداد سال جاری خبر داد.

به گزارش مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به نقل از صندوق بازنشستگی کشوری، "محمود مرتضایی فرد" گفت: مرحله دوم طرح یاری با اعتبار 12 میلیون ریال از ابتدای مرداد به مدت یک ماه (تا پایان مرداد سال جاری) اجرایی شده است.
وی با بیان اینکه در مرحله قبل علاوه بر بازنشستگان، وظیفه بگیران تک ورثه شامل طرح می شدند، ادامه داد: در این مرحله، با توجه به تقاضای متقاضیان طرح و دستور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، کلیه بازنشستگان و وظیفه‌بگیرانی که خالص دریافتی آنها حداقل 12 میلیون ریال (یک میلیون و دویست هزار تومان) باشد، امکان برخورداری از طرح یاری را دارند.
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه «میزان اعتبار مرحله دوم طرح یاری و چگونگی استفاده از آن همانند مرحله اول است»، درباره چگونگی استفاده از این طرح گفت: بازنشستگانی که از طرح یاری برای خرید کالا استفاده می‌کنند، می‌توانند با استفاده از اعتبار آن از همه کالاهایی که در فروشگاه‌های رفاه عرضه می‌شود تا سقف 12میلیون ریال در مردادماه جاری خرید کنند.
به گفته مرتضایی فرد ، این تسهیلات برای همه بازنشستگان و وظیفه بگیران مشمول، در کارت حقوق آنها تامین شده است. 
وی افزود : برای استفاده از تسهیلات طرح یاری کافی است افراد به هنگام پرداخت وجه خرید با کارت حقوق بانک صادرات در فروشگاه‌های رفاه به جای گزینه بانکی، گزینه فروشگاهی را انتخاب و سپس به جای رمز کارت، چهار رقم آخر کد ملی بازنشسته یا وظیفه‌بگیر را به متصدی فروش اعلام کنند.
براساس این گزارش، اعتبار طرح یاری به همه بازنشستگان و وظیفه‌بگیرانی که حداقل یک میلیون دویست هزار تومان حقوق ماهانه داشته باشند، تعلق می‌گیرد. بازپرداخت اقساط مرحله دوم طرح یاری در چهار قسط ماهانه از آخر شهریورماه به مدت چهار ماه از حقوق استفاده کنندگان طرح کسر خواهد شد.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری همچنین تصریح کرد: در صورتی که فردی از همه اعتبار طرح یاری استفاده نکند و تنها بخشی از تسهیلات را در طول ماه استفاده کرده باشد، اقساط بازپرداخت او متناسب با میزان استفاده در چهار نوبت تنظیم می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه تقریبا هیچ کدام از طرح های جدید صندوق نیاز به حضور فیزیکی برای ثبت نام یا تایید اعتبار ندارند، افزود: همچنین تلفن 54778 به صورت 24ساعته و سایت sabasrm.ir پاسخگوی سوالات بازنشستگان و وظیفه بگیران است.
مرتضایی فرد گفت: هر میزان خرید بازنشستگان یا وظیفه بگیران تا سقف یک میلیون و دویست هزار تومان طی 4 قسط از حقوقشان کسر خواهد شد.
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه مرحله دوم طرح یاری از اول مرداد آغاز شده است، گفت: در مرحله اول حدود 300 هزار نفر از این طرح استقبال کردند و 5دستگاه خودرو به قید قرعه برای بازنشستگانی که از این طرح استقبال کردند درنظر گرفته شد که در ایام عید تا عید (بین عید قربان تا غدیر) به ایشان تقدیم خواهد شد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/346638/اجرای-مرحله-دوم-طرح-"-یاری-"-آغاز-شد
بستن   چاپ