اخبار محرمانه
رونمایی از طرح طبقه بندی مشاغل در شرکت لوله سازی اهواز
يکشنبه 5 مرداد 1399 - 14:19:05
وزارت رفاه
اخبار محرمانه - از طرح طبقه بندی مشاغل در شرکت لوله سازی اهواز با حضور مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، ارسلان غمگین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در نشستی با مدیر عامل و مدیران شرکت لوله سازی اهواز- که به منظور رونمایی از طرح طبقه بندی مشاغل برگزار شد- اظهار کرد: امروز یکی از بهترین روزهایی است که علاوه بر حضور در یک مجموعه صنعتی بزرگ شاهد رونمایی از اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در این شرکت هستیم.
وی افزود: یکی از اهداف طرح طبقه بندی مشاعل سپردن کار به کاردان است، با اجرای این طرح کارسنجی صورت گرفته و دست مدیر برای اجرای پروژه های مختلف و اقدامات حرفه ای باز می شود.
غمگین پیشگیری از اختلافات کارگری را یکی دیگر از اهداف اجرای این طرح دانست و گفت: پرداخت مزد مساوی و عادلانه در قبال انجام کار مفید نیز یکی دیگر از اهداف اجرای طرح طبقه بندی مشاغل است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح کرد: اجرای این طرح اگرچه برای کارفرما هزینه در بر دارد اما در درازمدت سودمند است و موجب بهره وری موثر در مجموعه می شود.
غمگین درباره بزرگ ترین مزیت طرح طبقه بندی مشاغل گفت: فرد بعد از گذراندن دوران کاری و افزایش سوابق و تحصیل در دانشگاه و بالا رفتن مدرک تحصیلی یا انجام کار مفید و موثر و مورد رضایت کارفرما، می تواند ارتقای شغلی بگیرد و در گروه بالاتر شغلی کار کند.
وی تاکید کرد: همه کارگران اعم از قرارداد موقت، دایم و فصلی شاغل در کارگاه های مشمول قانون کار باید با طرح طبقه بندی مشاغل تطبیق یابند.
غمگین یادآور شد: اجرای صحیح این طرح موجب افزایش بهره وری، ایجاد انگیزه در نیروی کار، ایجاد تعادل در بازار کار، هم افزایی میان کارگر و کارفرما و در نهایت کاهش دعاوی کارگر و کارفرما و ممانعت از اعمال نظرهای فردی می‌شود.
گفتنی است: منظور از طرح طبقه بندی مشاغل کارکنان مشمول قانون کار این است که کارکنان با رعایت شرایط احراز پیش بینی شده در شناسنامه شغلی از گروه و مزد شغل و مزد سنوات برخوردار می شوند. همچنین کارگاه هایی که به حد نصاب 50 نفر کارگر یا بیش از آن برسند، مشمول اجرای این طرح می شوند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/342236/رونمایی-از-طرح-طبقه-بندی-مشاغل-در-شرکت-لوله-سازی-اهواز
بستن   چاپ