اخبار محرمانه
دیدار و تقدیر مدیر کل محیط زیست آذربایجان شرقی از خانواده وظیفه شناس ناجی قوچ و میش وحشی در اسکو
دوشنبه 30 تير 1399 - 12:06:37
اخبار محرمانه - مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی به همراه فرمانداراسکو از خانواده وظیفه شناس ناجی قوچ و میش وحشی در استخر کشاورزی اسفنجان این شهرستان دیدار و از آنان تقدیر به عمل آوردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، حمید قاسمی مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی به همراه فرمانداراسکو با حضور در منزل خانواده وظیفه شناس آقای بلال انتظاری به خاطر ناجات جان پنج راس قوچ و میش وحشی گرفتار شده در استخر کشاورزی اسفنجان این شهرستان، تقدیر به عمل آوردند.
قاسمی در این دیدار این حرکت خانواده وظیفه شناس و طبیعت دوست ناجی قوچ و میش را به عنوان الگویی مثال زدنی برای رفتار مناسب با حیات وحش عنوان کرد.
گفتنی است این حیوانات وحشی از کوه‌های اطراف روستای اسفنجان برای نوشیدن آب به طرف استخر داخل روستا آمده بودند که بر اثر سر خوردن پایشان، در آب افتادند، اما حضور به موقع شهروند اسکویی ،«بلال انتظاری»، آنها را از مرگ نجات داد. 
این شهروند وظیفه شناس و دوستدار محیط زیست پس از مشاهده آهوان گرفتار در استخر نسبت به بیرون کشیدن و نجات آنها اقدام کرد. روستای اسفنجان اسکو در مسیر روستای تاریخی کندوان در 60 کیلومتری جنوب تبریز واقع شده و از طبیعت زیبا و حیات وحش متنوع برخوردار است.
شهرستان اسکو به دلیل واقع شدن در ارتفاعات شمالی سهند و دارا بودن طبیعت بکر و حیات وحش، محل تردد حیوانات وحش از جمله آهو است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/337506/دیدار-و-تقدیر-مدیر-کل-محیط-زیست-آذربایجان-شرقی-از-خانواده-وظیفه-شناس-ناجی-قوچ-و-میش-وحشی-در-اسکو
بستن   چاپ