اخبار محرمانه
آموزش در کنار اجرای پروژه حفاظت از قرق در خراسان جنوبی
يکشنبه 29 تير 1399 - 09:14:32
اخبار محرمانه - پروژه حفاظت قرق و مدیریت چرا و خرید حقوق برای مقابله با پدیده گرد و غبار در 6 شهرستان استان خراسان جنوبی در حال اجراست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی ، حسن اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از اجرایی و عملیاتی شدن پروژه حفاظت قرق و مدیریت چرا برای مقابله با پدیده گرد و غبار در 6 شهرستان استان خراسان جنوبی خبر داد.
اکبری گفت: سال گذشته بالغ بر 7 میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به استان خراسان جنوبی برای مقابله با پدیده گردو غبار اختصاص یافت که از این میزان اعتبار، مبلغی بالغ بر یک میلیارد و هشتصدمیلیون تومان به منظور حفاظت قرق و مدیریت چرا هزینه شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اظهار کرد: این پروژه در 26000 هکتار از مناطق تحت مدیریت استان (منطقه حفاظت شده شاسکوه ،منطقه حفاظت شده مظفری ،منطقه حفاظت شده درمیان سربیشه ، پناه گاه حیات وحش نایبندان طبس و پناه گاه حیات و حش رباط شور در حال انجام است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هدف از اجرای این پروژه را در مناطق تحت مدیریت استان ،اقدامات پیشگیرانه و مقابله با بروز پدیده گرد و غبار در استان عنوان کرد و گفت: بر اساس این پروژه و قراردادهایی که در این خصوص منعقد شده ،اجرا کنندگان این پروژه ملزم هستند تا در خصوص مراقبت و پیشگیری از چرای غیرمجاز و تخریب عرصه های طبیعی با فراهم کردن امکانات و تجهیزات مورد نیاز ، اقدامات لازم را انجام دهند.
اکبری در ادامه بیانات خود در خصوص اجرای این پروژه در سطح استان خراسان جنوبی ، ازآموزش و برگزاری کارگاه های آموزشی در قالب این پروژه به عنوان یکی از نکات مثبت این طرح نام برد و گفت: بر اساس قراردادهای منعقده در تمامی شهرستانهایی که این پروژه در حال اجرا است، کارفرما ملزم به ارائه آموزش های زیست محیطی بر اساس سرفصلها و بسته های آموزشی تهیه و تعریف شده از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست استان هستند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خراسان جنوبی گفت: این کارگاه های آموزشی ویژه دبیران، اساتید، مربیان ، مرتعداران ،دامداران ، دهیاران ، اعضای شوراها و دانش آموزان روستاهای حاشیه مناطق در جهت تبیین نقش مراتع و جلب مشارکت در پیشگیری از تخریب مرتع ، کنترل فرسایش و جلوگیری از ایجاد گرد و غبار در حال برگزاری است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/336487/آموزش-در-کنار-اجرای-پروژه-حفاظت-از-قرق-در-خراسان-جنوبی
بستن   چاپ