اخبار محرمانه
برگزاری نخستین جلسه ستاد هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کلانشهر تهران/1
پدهای بالگرد تهران ساماندهی شود
چهارشنبه 25 تير 1399 - 09:48:58
اخبار محرمانه - شهر: رییس سازمان مدیریت بحران کشور بر ضرورت ساماندهی پدهای بالگرد و همچنین باندهای فرودگاهی موجود در تهران برای بهره برداری در مواقع بحران تاکید کرد.

به گزارش شهر ، اسماعیل نجارمحمدی رییس سازمان مدیریت بحران کشور در جلسه ستاد محلی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، گفت: هرچه از مسئولیت ما می‌گذرد نگرانی‌های ما نیز بیشتر می شود. در گزارشها تاکید می شود که هر لحظه باید آماده بود، پس هیچگاه نباید آمادگی در برابر زلزله را فراموش کنیم.
نجار با اشاره به پیش بینی‌ها در مورد وضعیت زلزله در تهران گفت: طبق گزارش‌ها تنها 18.8 درصد آمادگی در تهران وجود دارد، اما نکته دیگر که وجود دارد این است که آیا مثلا ظرفیت برای تردد آمبولانس‌ها وجود دارد که حالا بخواهند اینها تردد کنند؟
نجار با بیان اینکه30 استان کشور را معین استان تهران قرار داده‌ایم، گفت: دیروز هم به صورت ویدیو کنفرانس جلسه‌ای در این خصوص داشتیم. به شکل معکوس مناطق شهر تهران هم معین استانهای مختلف کشور هستند و انصافا مناطق تهران در زلزله و حوادث مختلف نظیر سیل نقش موثری داشتند. انتظار این است که هماهنگی استان‌های معین با مناطق شهرداری تهران بیشتر باشد.
او با اشاره به زلزله ملارد گفت: در آن زلزله شما دیدید که رفتار مردم مناسب نبود. این باید اصلاح شود.
رییس سازمان مدیریت بحران کشور بر ضرورت ساماندهی پدهای بالگردها در تهران هم تاکید کرد و افزود: باید بتوانیم از ظرفیت نیروهای نظامی هم استفاده کنیم.
نجار خواستار حفظ و آماده سازی باندهای فرودگاهی دوشان تپه و قلعه مرغی درکنار مهرآباد شد و گفت: ما از نیروی هوایی خواستیم که باند دوشان تپه را حفظ کنند. همچنین باند قلعه مرغی و مهرآباد را که ما بتوانیم از این سه نقطه مجروح را منتقل کنیم. این ها به نظرم کار بسیار مهمی است. باند دوشان تپه را دو سال پیش برای سازمان برنامه و بودجه نوشتیم و خواستیم که مرمت کنند که همچنان مانده و در حال پیگیری هستیم.
او گفت: پیشنهاد بنده این است که پیش نویس سازوکار لازم برای فرماندهی میدان را که وزیر کشور به جناب آقای حناچی دادند، از سوی شهرداری تهران نهایی شده و به تصویب برسد.
نخستین جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کلانشهر تهران چهارشنبه-25 تیر-با حضور اسماعیل نجار، رییس سازمان مدیریت بحران کشور، پیروز حناچی، شهردار تهران، محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران، رضا کرمی محمدی، رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، غلامحسین محمدی، رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران و اعضای کارگروه های 14 گانه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران (به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس) در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/333907/پدهای-بالگرد-تهران-ساماندهی-شود
بستن   چاپ