اخبار محرمانه
ویدیویی از طبیعت زیبای بندر کیاشهر
شنبه 21 تير 1399 - 22:34:13
اخبار محرمانه -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

کارناوال /به تماشای ویدیویی از طبیعت بندر کیاشهر بنشینید که توسط هنرمند ایرانی، مهیار احمدی تهیه شده است و از تماشای زیبایی‌های این خطه از استان گیلان لذت ببرید. بندر کیاشهر دیدنی‌های زیادی را در خود جای داده‌ و به ویژه طبیعت کیاشهر بسیار چشم‌نواز است. در ادامه، تعدادی از جاذبه های بندر کیاشهر که در طبیعت این خطه خودنمایی می‌کنند را برای‌تان نام می‌بریم تا اگر قصد سفر به این دیار را داشتید بازدید از این مکان‌ها در اولویت برنامه‌های خود بگذارید.
دلتای سفیدرود: سفیدرود که بزرگترین رود در شمال کشور است از دریای خزر سرچشمه می‌گیرد و در ادامه، از میان شهر بندر کیاشهر می‌گذرد و دلتایی با چشم‌انداز دیدنی را به وجود می‌آورد. این دلتا زیستگاه گونه‌های مختلفی از حیات وحش و پرندگان است.
پارک جنگلی بوجاق: یکی از زیباترین پارک‌هایی که در شمال شرقی شهرستان رشت قرار دارد، منطقه حفاظت‌شده بوجاق است. این پارک نخستین پارک ملی خشکی-دریایی ایران است که در سال 1381 به ثبت رسیده و پس از تالاب انزلی و امیرکلاویه با 3260 هکتار از مهمترین تالاب‌های استان گیلان محسوب می‌شود. پارک ملی بوجاق، سایت مهم پرنده‌نگری ایران، زیستگاه مهم پرندگان و آبزیان به شمار می‌رود و بیش از 50 گونه آبزی، 20 گونه پرنده بومی و 248 گونه گیاهی را در این منطقه شناسایی کرده‌اند این پارک، تالاب لاگون کیاشهر و دلتای رودخانه سفیدرود را در خود جای داده و از سه تالابِ کیاشهر در شرق، بوجاق در غرب و 22 بهمن در مرکز تشکیل شده است.
پارک ملی کیاشهر: این پارک جنگلی در جنوب غربی دریای خزر و جایی قرار دارد که سپیدرود به این دریا می‌پیوندد. این ناحیه جنگلی با 18 هکتار در بندرکیاشهر واقع شده و امکانات رفاهی خوبی را در خود جای داده است. یکی از جذابیت‌های این پارک جنگلی، وجود یک پل چوبی طولانی در آن است؛ پل چوبی که دو طرف آن را نیزارها احاطه کرده‌اند و قدم زدن بر روی آن لذت وصف‌نشدنی دارد. جالب است بدانید که برخی عقیده دارند که این پل، طولانی‌ترین پل چوبی در سراسر گیلان است که به دریا منتهی می‌شود. به جز این پل چوبی، وجود یک مرداب در این پارک جنگلی بر زیبایی‌هایش افزوده و آن را به مکانی ایده‌آل برای تفریح تبدیل کرده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/331339/ویدیویی-از-طبیعت-زیبای-بندر-کیاشهر
بستن   چاپ