اخبار محرمانه
مرکل: اتحادیه اروپا برای برگزیت بدون توافق آماده باشد
چهارشنبه 18 تير 1399 - 20:08:22
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / صدراعظم آلمان در سخنرانی خود در پارلمان اروپا گفت اتحادیه اروپا باید خود را برای برگزیت بدون توافق آماده کند.
به نقل از رویترز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، امروز در سخنرانی خود در پارلمان اروپا در بروکسل به توضیح سیاست‌های این کشور در دوران ریاست آلمان بر شورای اروپا پرداخت و گفت این اتحادیه باید خود را برای برگزیت بدون توافق آماده کند.
او امروز در این خصوص گفت «آلمان همچنان به تلاش برای امضای یک توافق نامه همکاری جدید با انگلیس تا پایان سال ادامه خواهد داد، اما اتحادیه اروپا باید برای قطع ناگهانی روابط در سال 2021 خود را آماده کند.»
مرکل در ادامه اضافه کرد «پیشرفت در مذاکرات تاکنون بسیار کم‌تر از آن بوده است که این کار به صورت دیپلماتیک انجام شود.» او گفت «ما با انگلیس توافق کرده‌ایم که سرعت مذاکرات را تسریع کنیم ... من همچنان به دنبال راه حل خواهم بود، اما باید برای یک سناریوی بدون توافق آماده شویم.»
آلمان از اول ژوئیه به مدت شش ماه ریاست شورای اروپا را برعهده خواهد داشت. سخنرانی امروز مرکل نیز به منظور معرفی اهداف این کشور در ریاست شورای اروپا بوده است. او در این سخنرانی تاکید کرد که اتحادیه اروپا شش ماه بسیار مهم در پیش‌رو دارد که باید به بحران سلامت و اقتصادی ناشی از شیوع کرونا پاسخ بگوید و در عین حال وحدت خود را حفظ کند و این‌ها اولویت‌های ریاست آلمان بر این شورا خواهد بود.
انگلیس و اتحادیه اروپا طی ماه‌های اخیر در حال مذاکره درباره برگزیت بودند، با این وجود همچنان هیچ چشم‌انداز توافقی میان آن‌ها وجود ندارد. در صورتی که توافقی بین انگلیس و اتحادیه اروپا تا اول ژانویه 2021 حاصل نشود، مبنای جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا شرایط سازمان تجارت جهانی خواهد بود.
در این صورت ممکن است شوک اقتصادی شدیدی به اقتصاد دو طرف وارد شود. علی‌رغم اصرار سران اتحادیه اروپا برای تمدید مدت زمان مذاکره با لندن بر سر برگزیت، جانسون بار‌ها تاکید کرده که اصلا حاضر نیست زمان مذاکرات را تمدید کند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/329317/مرکل--اتحادیه-اروپا-برای-برگزیت-بدون-توافق-آماده-باشد
بستن   چاپ