اخبار محرمانه
امید زاخارووا به تحقق همکاری بالقوه روسیه، چین و آمریکا
سه شنبه 17 تير 1399 - 13:58:55
اخبار محرمانه - ایسنا / سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد، مسکو، پکن و واشنگتن می‌توانند بدون رویارویی و تقابل با یکدیگر کار کنند و وزارت امور خارجه روسیه امیدوار است که همکاری بالقوه آن‌ها به شیوه‌ای سازنده به حقیقت بپیوندد.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری تاس گفت: روابط میان مسکو، پکن و واشنگتن بسیار پیچیده و جالب است. فکر می‌کنم تاریخ روابط بین‌الملل می‌تواند با ارزیابی آن‌ها مطالعه شود.
این سخنگو تاکید کرد: من ابتدا در کتاب‌هایی که در کتابخانه پدرم بود، سپس در دانشگاه و پس از آن در کار درباره مثلث روسیه-آمریکا-چین مطالعه کردم. همیشه معتقد بودم زمانی می‌رسد که ما بر پیامدهای رویارویی مستقیم غلبه خواهیم کرد و قرن بیست و یکم به این مثلث فرصت همکاری با یکدیگر را در یک سطح فکری کاملا متفاوت خواهد داد.
وی افزود: امیدوارم همکاری بالقوه این مثلث به شیوه‌ای سازنده تحقق یابد. اگر بخواهم صریح بگویم، سه یا چهار سال پیش تصور چنین سطح از رویارویی میان واشنگتن و پکن که شامل جنگ‌های تجاری، تحریم و لیست‌های سیاه باشد، بسیار سخت بود. شاید کسی چنین چیزی را می‌توانست پیش‌بینی کند اما نه در سطح امروز.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/328259/امید-زاخارووا-به-تحقق-همکاری-بالقوه-روسیه،-چین-و-آمریکا
بستن   چاپ