اخبار محرمانه
آلمان: اروپا الحاق کرانه باختری را به‌رسمیت نمی‌شناسد
چهارشنبه 11 تير 1399 - 18:13:40
اخبار محرمانه - ایرنا / «سوزان وازوم راینر» سفیر آلمان در سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد که طرح برنامه‌ریزی‌شده رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری تحت اشغال، به‌نحوی منفی بر مناسباتش با اتحادیه اروپا تاثیر می‌گذارد.
به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اینترنتی میدل ایست مانیتور، وی به خبرنگاران گفت: اتحادیه اروپا اقدام (رژیم) اسرائیل در ضمیمه کردن کرانه باختری تحت اشغال را به رسمیت نمی شناسد.
اتحادیه اروپا و آلمان به تازگی این طرح را در تخطی از حقوق بین الملل ارزیابی کرده اند.
بیش از یک‌هزار نفر از نمایندگان پارلمان اروپا چندی پیش طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری و دره اردن به سرزمین‌های اشغالی را محکوم کردند.
نمایندگان 25 کشور اروپایی در پارلمان، از رهبران اروپایی خواستند مانع از اجرای طرح الحاق شوند.
در نامه ای که از طرف نمایندگان پارلمان اروپا منتشر شد، با اشاره به اینکه «تصاحب قلمرو با زور در سال 2020 جایگاهی ندارد و باید تبعات متناسبی داشته باشد»، از رهبران اروپایی خواسته شد «در پاسخ به این چالش، قاطعانه رفتار شود.»
در این نامه آمده است: ما نمایندگان پارلمان سراسر اروپا متعهد به نظم جهانی مبتنی بر قانون هستیم و نسبت به طرح دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای درگیری فلسطین – اسراییل و احتمال قریب الوقوع الحاق کرانه باختری، به جد نگرانیم.
دولت اشغالگر رژیم صهیونیستی توافق کرده است از امروز (چهارشنبه) بخش های وسیعی از کرانه باختری تحت اشغال را به سرزمین های اشغالی ضمیمه کند.
کرانه باختری از جمله شرق بیت المقدس از زمان جنگ شش روزه 1967 به اشغال رژیم صهیونیستی درآمده است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا طرحی به نام «معامله قرن» را برای دو طرف فلسطینی و اسرائیلی ارائه داده که از سوی فلسطینی ها به شدت مورد مخالفت قرار گرفته است. در این طرح، رژیم صهیونیستی مجاز می‌شود شهرک‌های کرانه باختری و منطقه راهبردی دره اردن را به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.
برخی کشورهای اروپایی تهدید کرده‌اند که در صورت اجرای تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری، اساس روابط خود با تل آویو را تغییر خواهند داد.
آمریکا در سه سال گذشته حمایت همه‌جانبه خود را از اشغالگری رژیم صهیونیستی نشان داده به گونه‌ای که علاوه بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت این رژیم، بخش جولان اشغالی و کرانه باختری را هم تحت حاکمیت رژیم اشغالگر قدس به رسمیت شناخته است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/324434/آلمان--اروپا-الحاق-کرانه-باختری-را-به‌رسمیت-نمی‌شناسد
بستن   چاپ