اخبار محرمانه
زوجی که در حین تعمیر خانه شان با قبر عجیبی مواجه شدند!
دوشنبه 9 تير 1399 - 19:56:46
اخبار محرمانه - لست سکند / یک زوج نروژی در حال بازسازی خانه خود قبر یک وایکینگ را در زیرزمین پیدا کردند. در کشوری با قدمت تاریخ نروژ، باسابقه‌ای که از وایکینگ‌ها به‌جامانده است، گاهی اوقات ساخت‌وسازها و تغییر دکوراسیون‌های منسوخ‌ شده منجر به کشف‌های مهم و کمیاب باستانی می‌شود.
این اتفاق در اوایل سال جاری نیز رخ داد و یک سکه نادر رومی در جزیره دونر پیدا شد. این اتفاق بار دیگر در نزدیکی شهر بدو نروژ شمالی رخ داد. به نظر می‌رسد خانه‌ای که در سال 1914 ساخته‌ شده است مکان دفن مهمی برای وایکینگ‌ها بوده است، این کشف باعث ایجاد شوک بین این خانواده و کسانی شد که آماده می‌شدند تا کف‌پوش‌های چوبی را برای عایق‌بندی ساختمان جدا کنند. در عوض، این بازسازی به یک کاوش باستان‌شناسی قبرستان وایکینگ‌ها که متعلق به قرن نهم است تبدیل شد.
زمانی که این زوج اولین بار صاحب ‌خانه شدند، شروع به بازسازی خانه کردند، آن‌ها یک شی شیشه‌ای کوچک پیدا کردند که به ‌اشتباه فرض می‌کردند که یک چرخ متعلق به یک کامیون یا ماشین اسباب‌بازی بچه‌ها است. مدت کوتاهی پس ‌از این کشف، آن‌ها یک تبر آهنی و دیگر اشیای باستانی را پیدا کردند و متوجه شدند که چیزی فراتر از یک بنای قدیمی در زیر تخته‌های چوبی قرار دارد.
آن‌ها بلافاصله با مقامات محلی و با موزه Tromso تماس گرفتند. متخصصان این کشف را بررسی کردند و به‌منظور بررسی دقیق‌تر، شروع به حفاری آثار باستانی کردند. هنگامی‌که حفاری در حال انجام بود استخوان‌های انسان، یک پیکان آهنی و گنجینه‌های ارزشمند دیگر را یافتند که به عصر وایکینگ 800 - 1100 سال بعد از میلاد مسیح برمی‌گردد و آن‌ها را مورد بررسی قرار دادند و مابقی اشیا نیز توسط تاریخ‌دانان و باستان شناسان در دانشگاه در حال بررسی هستند. در زمان نگارش این مقاله، حفاری محل هنوز ادامه داشت.
باستان شناسان و داوطلبان در تلاش هستند تا استخوان‌های وایکینگ‌ها را که در بالای ساحل جزایر "اورکنی" قرار دارند از طوفان‌های اخیر حفظ کنند - عکسی با کیفیت بهتر از این عملیات یافت نشد.
متخصصان می‌گویند اگرچه مکان‌های دفن وایکینگ‌ها به‌طور تصادفی در طول دیگر پروژه‌های ساخت‌وساز در نروژ یافت می‌شوند اما این مورد منحصربه‌فرد است. جورن اریک هنریکسن که در دانشگاه، باستان‌شناس است، به رسانه‌ها گفت که این اولین بار است که او سنگ‌چین وایکینگ‌ها را دیده است. هنریکسن توضیح داد: «این اولین باری است که من چیزی شبیه به این را در زیر یک ‌خانه دیده‌ام.»
لازم به ذکر است که آثار باستانی تأیید شده را می‌توان طبق قانون نروژ کاملاً حفاری کرد، مشروط بر این‌که مدارکی که از فعالیت‌های انسانی قبل از سال 1537 به دست می‌آیند باید مورد کاوش قرار گرفته و نگهداری شوند. سنگ‌چین یک نشانگر قبر است و انواع مختلفی از آن وجود دارد، مجموعه‌ای از سنگ‌ها یا دیگر اجسام ساخته ‌شده توسط افراد و برای دفن کردن محلی‌ها دور آن‌ها قرار داده می‌شده است. یکی از پیشروان سنگ‌چین با لوح‌های سنگی یا بناهای تاریخی، وایکینگ‌ها بودند که امروزه در بسیاری از فرهنگ‌ها و همچنین در گورستان‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند.
سایر آثار باستانی دیگر متعلق به عصر وایکینگ ازجمله قطعه‌هایی از یک بازی تخته رومی سال گذشته در بسیاری از مناطق نروژ و در شمال برگن یافت شد. در ساحل شمال شرقی انگلستان نیز قطعاتی مشابه یافت شد. این مکان یکی از قدیمی‌ترین مکان‌های یورش وایکینگ‌ها است که دانشمندان از آن اطلاع دارند.
این زوج باکمال میل کنترل حفاری‌ها را به دست متخصصان سپرده‌اند تا حفاری کامل شود و باستان شناسان مطمئن شوند که همه اشیا را از زیر این خانه جمع کرده‌اند. این زوج که خانه آن‌ها محل یک اکتشاف مهم تاریخی و باستان‌شناسی است، این کشف مهم تاریخی و باستان‌شناسی را به دست متخصصان می‌سپارند.
تاریخچه وایکینگ‌ها بخش عظیمی از فرهنگ نروژ است و داشتن خانه‌ای که در آن آثار تاریخی وجود دارد در زمان فروش باعث فخر و مباهات خواهد شد. حتی اگر این محل یک قبرستان باشد، این واقعیت که نیاکان وایکینگ زمانی بر روی همان زمینی که خانه در آن ساخته ‌شده است، حضور داشته‌اند ، بدون شک باعث غرور است .چه کسی می‌داند، شاید دفعه بعد که زمین را باز می‌کنند، یک وایکینگ واقعی را پیدا کنند!

http://www.SecretNews.ir/fa/News/323173/زوجی-که-در-حین-تعمیر-خانه-شان-با-قبر-عجیبی-مواجه-شدند!
بستن   چاپ