اخبار محرمانه
موافقت با افزایش سقف زمانی جداول واگذاری و بازپرداخت توسعه غرب کارون
دوشنبه 9 تير 1399 - 18:29:32
اخبار محرمانه - شورای اقتصاد با افزایش سقف زمانی جداول واگذاری و بازپرداخت طرح توسعه یکپارچه میدان‌های مشترک نفتی غرب کارون و احداث خطوط لوله انتقال نفت خام و پایانه‌های صادراتی در بنادر بهرگان و جاسک و طرح توسعه جامع و یکپارچه اجرا و تکمیل فازهای 11 تا 24 پارس جنوبی و خطوط لوله سراسری (6، 9 و 11 انتقال گاز) موافقت کرد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، اسحاق جهانگیری امروز (دوشنبه، نهم تیرماه) در نشست شورای اقتصاد ضمن تأکید بر تجهیز دانشگاه‌های کشور به تجهیزات آزمایشگاهی نوین، از سازمان برنامه و بودجه خواست به‌منظور پیشبرد طرح‌های مربوط به بهینه‌سازی مصرف سوخت و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، راهکار عملیاتی تهیه و ظرف یک ماه آینده به شورای اقتصاد ارائه کند.
وی با بیان محدودیت‌های کنونی برای سرمایه‌گذاری در کشور گفت: باید از اقدام‌ها و افزایش سرمایه‌گذاری‌های شرکت‌های دولتی و عمومی از منابع داخلی برای توسعه کشور حمایت کرد.
شورای اقتصاد همچنین با موضوع افزایش سقف زمانی جداول واگذاری و بازپرداخت طرح توسعه یکپارچه میدان‌های مشترک نفتی غرب کارون و احداث خطوط لوله انتقال نفت خام و پایانه‌های صادراتی در بنادر بهرگان و جاسک و طرح توسعه جامع و یکپارچه اجرا و تکمیل فازهای 11 تا 24 پارس جنوبی و خطوط لوله سراسری (6، 9 و 11 انتقال گاز) موافقت کرد.
اصلاح مجوز ماده 87 قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت درباره طرح نگهداشت و پشتیبانی انبارها و مخازن و ساختمان‌های اداری و تأسیسات پخش (مربوط به شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های ‌نفتی ایران) از دیگر مصوبه‌های امروز شورای اقتصاد بود.
در این نشست که وزیران نیرو، نفت، علوم، تحقیقات و فناوری و سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری حضور داشتند، افزون بر موافقت با طرح خرید تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه شهید بهشتی با استفاده از تسهیلات خارجی‌ (فاینانس) با اصلاحیه مصوبه مربوط به طرح کمک به جایگزینی و اسقاط یک میلیون دستگاه بخاری مرسوم (گازی و نفتی) با بخاری‌های گازسوز دودکش‌دار بازده بالا (هرمتیک هوشمند) موافقت شد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/323161/موافقت-با-افزایش-سقف-زمانی-جداول-واگذاری-و-بازپرداخت-توسعه-غرب-کارون
بستن   چاپ