اخبار محرمانه
مدیر کارآفرینی و اشتغال گلستان خبر داد: شرایط دریافت تسهیلات کرونا تسهیل شد
دوشنبه 9 تير 1399 - 14:03:14
وزارت رفاه
اخبار محرمانه - مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: با اصلاح صورت گرفته شرایط برای دریافت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی آسیب‌دیده از کرونا تسهیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، موسی بی‌باک اظهار کرد: دولت در راستای حمایت از واحدهای آسیب‌دیده ناشی از بیماری کرونا، تسهیلاتی را در قالب کارفرمایی یا خویش‌فرمایی در نظر گفته است.
وی افزود: واحدهایی مانند رستوران‌ها، سینماها، استخرها و... که بنا به دستور دولت تعطیل شدند، به ازای هر نفر نیروی کار بیمه‌شده مبلغ 16 میلیون تومان و واحدهایی که خودشان برای حفظ سلامتی نیروی کار واحد، اقدام به تعطیلی کردند نیز به ازای هر نفر نیروی کار بیمه‌شده 12 میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به اینکه نرخ سود تسهیلات 12 درصد است، تصریح کرد: دوره بازپرداخت این تسهیلات پس از یک دوره تنفس سه‌ماهه، به مدت دو سال است.
بی‌باک با بیان این که در این راستا مبلغ 547 میلیارد تومان اعتبار به گلستان تخصیص داده شده است، تصریح کرد: 15 بانک و موسسه مالی تسهیلات را به واحدهای آسیب‌دیده از کرونا در استان پرداخت می‌کنند.
وی با بیان این که این تسهیلات به 14 کسب‌وکار تعلق می‌گیرد، گفت: در این راستا 14 هزار و 174 کارگاه واجد شرایط با اشتغال 22 هزار 903 نفر در استان شناسایی شده است.
مدیر کارآفرینی و اشتغال گلستان بیان کرد: تا به امروز 3092 کارگاه با اشتغال 6494 نفر درخواست دریافت تسهیلات داشتند که از این تعداد 2639 واحد با اشتغال 4925 نفر به بانک عامل معرفی شدند. مابقی واحدها در حال بررسی در دستگاه‌های اجرایی هستند و بعد از آن به بانک معرفی خواهند شد.
بی‌باک در خصوص پرداخت تسهیلات در قالب خویش‌فرمایی، گفت: برای دارندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی و مسافربری درون‌شهری و برون‌شهری نیز مبلغ 6 میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود 12 درصد و دوره بازپرداخت دو ساله در نظر گرفته شده است.
وی افزود: درخواست پرداخت تسهیلات به رانندگان نیاز به تایید دستگاه اجرایی ندارد و افراد بعد از ثبت‌نام، به بانک معرفی می‌شوند. متقاضیان برای دریافت تسهیلات در اسرع وقت به سامانه کارا مراجعه و نسبت به ثبت اطلاعات و درخواست خود اقدام کنند.
مدیر کارآفرینی و اشتغال گلستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود، گفت: قبلاً واحدهایی که نیروی کار آن‌ها از بیمه بیکاری استفاده کردند دیگر نمی‌توانست از تسهیلات استفاده کند اما با اصلاحیه صورت گرفته واحدها می‌توانند به تعداد نیروهایی که از بیمه بیکاری استفاده نکردند حتی اگر یک نفر باشد، از تسهیلات بهره‌مند شوند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/322919/مدیر-کارآفرینی-و-اشتغال-گلستان-خبر-داد--شرایط-دریافت-تسهیلات-کرونا-تسهیل-شد
بستن   چاپ