اخبار محرمانه
مخالفت نمایندگان اروپایی با طرح الحاق کرانه باختری
پنجشنبه 5 تير 1399 - 10:46:48
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / بیش از هزار نماینده پارلمانی از سرتاسر اروپا با طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری رود اردن مخالفت کردند.
بیش از هزار نماینده پارلمانی از سرتاسر اروپا طوماری را به امضا رسانده اند که در آن با طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به شدت مخالفت شده است.
نمایندگان پارلمان‌های اروپایی در این طومار، از «نگرانی‌های شدید» در خصوص چنین طرح‌هایی سخن گفته اند و خواهان برداشته شدن گام‌هایی مناسب در این خصوص شده اند.
طبق اعلام بی بی سی، بیش از 240 نفر از امضاکنندگان این طومار، از قانونگذاران در انگلیس هستند. این در حالی است که بر پایه این گزارش، سفارت رژیم صهیونیستی در لندن از اظهارنظر در خصوص این خبر خودداری کرده است.
این طومار از سوی 1080 نماینده پارلمان از 25 کشور اروپایی به امضا رسیده و در آن در خصوص احتمال بی ثباتی در منطقه هشدار داده شده است.
همچنین متن این طومار در حالی که تنها یک هفته به اجرای طرح خصمانه رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری مانده، در شماری از روزنامه‌های اروپایی به چاپ رسیده است.
بر پایه «طرح تقسیم قدرت» که سبب شکل گرفتن کابینه کنونی رژیم صهیونیستی در ماه گذشته میلادی شد، طرح الحاق می‌تواند از اول ژوئیه (11 تیر) به رأی گذاشته شود.
طرح الحاق کرانه باختری از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیگیری می‌شود که به دنبال توسعه حاکمیت این رژیم بر بخش‌هایی از کرانه باختری از جمله شهرک‌های ‌صهیونیست‌نشین است.
در صورتی که این طرح به تصویب برسد، می‌تواند تا 30 درصد از سرزمینی را که فلسطینی‌ها برای برپایی دولت مستقل آینده شان خواهان آن هستند را شامل شود.
الحاق این شهرک‌ها از سوی رژیم صهیونیستی با چراغ سبزی که از سوی طرح صلح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعطا شده، انجام می‌گیرد؛ طرحی که در ماه ژانویه برای پایان دادن به دهه‌ها اختلاف قدیمی اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها نام گذاری شده بود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/320578/مخالفت-نمایندگان-اروپایی-با-طرح-الحاق-کرانه-باختری
بستن   چاپ