اخبار محرمانه
آکسفام: تنها راه جنگ یمن، سلاح نفروختن به عربستان است
چهارشنبه 14 خرداد 1399 - 16:26:06
اخبار محرمانه - فارس / یک سازمان بین‌المللی امدادرسانی تأکید کرد که باید سایر کشورها، فروش سلاح به عربستان سعودی را متوقف کنند تا بحران یمن حل شود.
«آکسفام» که یک سازمان بین‌المللی امدادرسانی در جهت ریشه‌کن کردن فقر، گرسنگی و بی‌عدالتی متشکل از 15 سازمان تابعه در 98 کشور است، از تجاوز چند ساله عربستان سعودی به ملت یمن انتقاد کرد.
«خوزه ماریا ویرا» مدیر اجرایی سازمان آکسفام تأکید کرد که تنها راهکار دائمی بحران یمن، برقراری آتش‌بس و توقف فروش سلاح به عربستان سعودی و طرفهای درگیر در این کشور است.
پایگاه خبری «عربی-21» به نقل از ویرا گزارش داد که جامعه بین‌الملل باید نهایت تلاش خود را برای اعمال فشار به همه طرفها در یمن به کار گیرد تا با آتش‌بس و ازسرگیری مذاکرات مفید موافقت کنند.
این مسئول بین‌المللی با تأکید بر اینکه هدف اصلی این مذاکرات باید، دستیابی به راه حل مسالمت‌آمیز بحران یمن باشد، تصریح کرد، یمن پس از پنج سال درگیری، «با بزرگترین فاجعه بشری در جهان مواجه است».
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در یمن، گفت که نیمی از مراکز بهداشتی با تمام توان فعالیت می‌کنند.
ویرا در پایان خاطر نشان کرد، باید فورا برای کمک‌رسانی و نجات جان میلیونها یمنی، مبالغ مالی گردآوری کرد.
عربستان سعودی هجدهم فروردین مدعی شد که در راستای آنچه که کمک به تلاش‌های مقابله با کرونا در یمن خوانده می‌شود، حملات هوایی و زمینی خود در این کشور را متوقف کرده است.
این ادعا تنها با هدف منحرف کردن افکار عمومی در منطقه و جهان مطرح شد و بنا به گفته مقامات یمنی نه‌ تنها عملیاتی متوقف نشده بلکه در برخی جبهه‌هایی مانند جوف، شاهد تشدید عملیات بوده است.
در همین ارتباط، سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اخیرا اعلام کرد که ائتلاف مهاجم در چند جبهه طی هفته دست به تشدید حملات زده است.
او گفت: «نیروهای مهاجم سعودی-آمریکایی طی هفته گذشته بیش از 20 بار دست به حملات تهاجمی در جبهه‌های مأرب، جوف، تعز، ضالع و بیضاء زده‌‌اند و 286 بار در استان‌های مأرب، صنعاء، صعده و حجه حمله هوایی انجام داده‌اند.»
سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود، ائتلاف متجاوز سعودی از نهم آوریل ( 21 فروردین) تا به امروز، 120 حمله نظامی و عملیات نفوذ و 1586 حمله هوایی در یمن انجام داده است.
عربستان سعودی به همراه شماری از همپیمانان غربی و عربی خود از فروردین 1394 عملیاتی را برای بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن کلید زدند که کارشناسان از آن تحت عنوان باتلاقی برای ریاض یاد می‌کنند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/316671/آکسفام--تنها-راه-جنگ-یمن،-سلاح-نفروختن-به-عربستان-است
بستن   چاپ