اخبار محرمانه
بایدن: پلیس به پای مردم شلیک کند نه قلب آنها
چهارشنبه 14 خرداد 1399 - 14:53:21
اخبار محرمانه - نامزد بالقوه حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا پیشنهاد کرده پلیس این کشور به جای شلیک به قلب افراد مهاجم به پای آنها شلیک کنند.
به گزارش مشرق، جو بایدن، نامزد بالقوه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفته نیروهای پلیس هنگام انجام وظیفه برای برخورد با مهاجمان باید برای جلوگیری از قتل شهروندان به سمت پای آنها شلیک کنند. 
بیشتر بخوانید
بایدن: ترامپ آمریکا را به میدان جنگ تبدیل کرده است
بایدن در نشستی روز دوشنبه گفت: «وقتی که یک فرد غیرمسلح با چاقو یا وسیله دیگری به سمت پلیس می‌آید باید به سمت پای انها شلیک کنید نه قلب آنها. چیزهایی زیادی هستند که می‌توان آنها را تغییر داد.»
اظهارات جو بایدن در شرایطی مطرح شده که شهرهای بزرگ سراسر آمریکا پ‍س از کشته شدن مردی سیاه‌پوست به نام «جورج فلوید» صحنه اعتراض یکپارچه به نژادپرستی نهادینه‌شده در ساختار جامعه آمریکا است. 
چهار افسر پلس به دلیل نقشی که در قتل فلویدا داشتند اخراج شده‌اند. «درک چاوین»، افسری که با فشار دادن زانویش روی گردن فلوید باعث قتل او شد روز جمعه به قتل شبه‌عمد متهم شد. 
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از وزارت دادگستری و اف بی آی خواسته است تا درباره قتل فلوید تحقیق کنند ولی هیچ گونه اظهارات مهمی را برای کاهش تنش بیان نکرده است.
ترامپ در عوض با انتشار توئیت‌هایی طی روزهای اخیر، معترضان را "اوباش و اراذل" ارزیابی کرده و آنها را تهدید به استفاده از نیروهای ارتش کرده است.
درگیری‌های داخلی در حالی در ایالات متحده ادامه دارد که این کشور هنوز از بحران مرگبار کرونا رهایی نیافته است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/316613/بایدن--پلیس-به-پای-مردم-شلیک-کند-نه-قلب-آنها
بستن   چاپ