اخبار محرمانه
ابراز تمایل رییس مجلس عراق به توسعه روابط با ایران
چهارشنبه 14 خرداد 1399 - 13:41:38
اخبار محرمانه - ایرنا / رییس مجلس نمایندگان جمهوری عراق با صدور پیامی انتخاب «محمدباقر قالیباف» به ریاست مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت و برای توسعه روابط دو کشور ابراز تمایل کرد.
به گزارش روز چهارشنبه اداره کل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی، «محمد الحلبوسی» با صدور پیامی خطاب به «محمدباقر قالیباف»، ضمن تبریک انتخاب وی به ریاست مجلس شورای اسلامی و آرزوی توفیق برای او برای تحقق منافع و آرمان‌های ملت ایران، بر تمایل عمیق خود به توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.
درمتن پیام الحلبوسی آمده است: خرسندم به مناسبت انتخاب جنابعالی به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی، از جانب خود و همکارانم در مجلس نمایندگان عراق، خالصانه‌ترین تبریکات را تقدیم جنابعالی نمایم. آرزوی سلامتی و مزید توفیقات برای تحقق منافع و آرمان‌های ملت برادر، ایران را دارم.
در ادامه این پیام عنوان شد: فرصت را مغتنم شمرده، بر تمایل شدید خود برای توسعه روابط دو کشور دوست و افزایش هرچه بیشتر آن در افق‌های گسترده‌تر تاکید می‌ورزم.
به گزارش ایرنا، الحلبوسی سیاستمدار و نماینده مجلس و فرماندار سابق استان الانبار عراق است که اکنون با 36 سال سن، به عنوان جوانترین رییس مجلس عراق در این مسند حضور دارد. الحلبوسی از سال 2014 به عنوان معاون رییس پارلمان عراق فعالیت کرد و در همان سال به مجلس عراق راه یافت.
محمدباقر قالیباف نیز در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با کسب 230 رای موافق برای یک سال رییس مجلس یازدهم شد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/316578/ابراز-تمایل-رییس-مجلس-عراق-به-توسعه-روابط-با-ایران
بستن   چاپ