اخبار محرمانه
مخالفت شهردار نیویورک با پیشنهاد ترامپ برای اعزام گارد ملی
چهارشنبه 14 خرداد 1399 - 12:23:23
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / شهردار دموکرات نیویورک با درخواست کمک از گارد ملی با وجود اصرار‌های رئیس‌جمهور آمریکا برای مقابله با معترضان به نژادپرستی مخالفت کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24، بیل دی بلازیو، شهردار نیویورک، ضمن مخالفت با درخواست کمک از گارد ملی با وجود اصرار‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، از ساعت 20 (به وقت محلی)، مقررات منع آمد و شد اعلام کرد تا پلیس بتواند میان معترضان آرام و غارتگران تمایز قائل شود. او همچنین از معترضان آمریکایی خواست که به وی اعتماد کنند.
اقدام خشونت‌بار یک افسر سفیدپوست پلیس آمریکا، دوشنبه هفته گذشته در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا به مرگ جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست منجر شد.
«کایلی مک انانی»، سخنگوی کاخ سفید، عصر دوشنبه از استقرار 17 هزار نیروی گارد ملی این کشور در 24 ایالت برای مقابله با معترضان خبر داد. و اعلام کرد: دونالد ترامپ از فرمانداران این 24 ایالت خواسته است تا از این نیرو‌ها برای سرکوب معترضان استفاده کنند.
بر اساس اعلام رسانه‌ها، تاکنون بیش از پنج هزار و 600 معترض از سوی پلیس و نیرو‌های امنیتی آمریکا بازداشت شده‌اند.
با توجه به پیش رو بودن انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا، احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات برای جلب نظر رای‌دهندگان سعی دارند خود را حامی معترضان نشان دهند و هم‌اکنون اعتراضات به نژادپرستی به عرصه‌ای برای رقابت این دو حزب تبدیل شده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/316547/مخالفت-شهردار-نیویورک-با-پیشنهاد-ترامپ-برای-اعزام-گارد-ملی
بستن   چاپ