اخبار محرمانه
خط و نشان طالبان برای اتحادیه اروپا
شنبه 10 خرداد 1399 - 17:01:54
اخبار محرمانه - فارس / طالبان در واکنش به بیانیه اتحادیه اروپا درباره آینده سیاسی افغانستان، از آمریکا و متحدانش خواست تا از دخالت در امور داخلی این کشور پرهیز کنند.
طالبان در بیانیه‌ای به دخالت کشورهای اروپایی و آمریکا در امور افغانستان واکنش نشان داد.
«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان با استقبال از حمایت اتحادیه اروپا از تلاش‌های صلح در افغانستان، بیانیه اخیر اروپا را در برگیرنده نکاتی دانست که با حق استقلال افغان‌ها در تضاد است.
وی گفت: نظام‌های تحمیل شده از خارج، همواره سبب جنگ‌ها و تخریب افغانستان شده و برای افغان‌ها قابل قبول نبوده است.
مجاهد افزود: همکانگونه که افغانستان بارها در بیانیه‌های خود تعهد نشان داده که در امور داخلی دیگران مداخله نمی‌کند، دیگران نیز باید بنا بر اصل جهانی عدم مداخله، در امور داخلی افغانستان تلاش نکنند و با مداخله خود، معضل افغانستان را پیچیده‌تر نسازند.
سخنگوی طالبان تاکید کرد: بر اساس توافقنامه امضا شده با آمریکا، متحدان آمریکا نیز متعهد هستند که در امور داخلی افغانستان مداخله نکنند. در مورد نظام آینده، خود افغان‌ها در طی مذاکرات تصمیم می‌گیرند و این حق مشروع افغان‌ها است. امید است که همه به تعهدات خود متعهد بمانند، اصل بین المللی عدم مداخله را مراعات کنند و به روند صلح آسیب نرسانند.
به گزارش فارس، اتحادیه اروپا به‌تازگی در بیانیه‌ای حمایت از افغانستان را مشروط به عدم بازگشت امارت اسلامی دانست.
اتحادیه اروپا در این بیانیه بر مواردی مانند راه حل سیاسی در امور صلح افغانستان تاکید و اعلام کرد که راه حل سیاسی برای صلح باید احیا شود که در آن دستاوردهایی که در عرصه دموکراسی و حقوق‌بشر در 19 سال اخیر بدست آمده، حفظ گردد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/313580/خط-و-نشان-طالبان-برای-اتحادیه-اروپا
بستن   چاپ