اخبار محرمانه
هیئت فنی طالبان به کابل رفت
پنجشنبه 8 خرداد 1399 - 12:56:57
اخبار محرمانه - تسنیم / شورای امنیت ملی افغانستان از سفر هیئت فنی طالبان به کابل برای کار درباره آزادی زندانیان خبر داد.
«جاوید فیصل» سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان در توئیتی اعلام کرد که تیم فنی طالبان به کابل آمده و این هیئت با تیم فنی دولت افغانستان درباره آزادی زندانیان در حال کار است.
این در حالی است که دولت افغانستان در هفته جاری طی دو مرحله یکهزار زندانی طالبان را آزاد کرد که مجموع زندانیان آزاد شده این گروه را به دو هزار نفر افزایش داد.
فیصل روز گذشته با اظهار اینکه حملات طالبان افزایش یافته، تاکید کرده بود: ادامه خشونت‌ها توسط طالبان بدون شک به روند آزادی زندانیان کمک نمی‌کند اما توافق برای ادامه آتش‌بس از سوی طالبان می‌تواند سبب پیشرفت این روند شود.
براساس توافقنامه قطر قرار است که دولت افغانستان 5 هزار زندانی طالبان را آزاد کند و این گروه نیز موظف است یکهزار نفر از نیروهای دولتی را آزاد کند.
فیصل اخیراً نیز در یک نشست خبری گفته بود که طالبان باید آتش‌بس را تمدید کند تا زمینه برای آزادی زندانیان فراهم شود و تاکید کرد که مذاکره، آتش‌بس و آزادی زندانیان با هم مرتبط هستند و همه باید بطور همزمان به پیش بروند.
پیش از این نیز هیئت فنی طالبان به کابل سفر کرده بود اما طالبان با «بی‌نتیجه» خواندن مذاکرات با مقامات افغان و متهم کردن کابل به مانع‌تراشی و تعویق در روند صلح تیم فنی‌اش را از افغانستان خارج کرد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/312051/هیئت-فنی-طالبان-به-کابل-رفت
بستن   چاپ