اخبار محرمانه
افزایش تمایل مردان کره‌جنوبی به ازدواج با زنان خارجی
سه شنبه 6 خرداد 1399 - 15:44:43
اخبار محرمانه - ایرنا / منابع رسانه‌ای گزارش دادند که کاهش بی سابقه نرخ ازدواج در کره جنوبی و حتی نرخ تمایل به ازدواج در زنان این کشور، موجب شد میزان ازدواج‌های مردان کره‌ای با زنان خارجی طی چهار سال گذشته به طور ثابت افزایش یابد.
اداره آمار کره جنوبی چندی پیش از کاهش شدید شمار زنان مایل به ازدواج در مقایسه با دهه گذشته خبر داده بود و همین امر موجب کاهش نرخ زاد و ولد در این کشور شده است. نرخ کلی باروری در کره جنوبی در سال 2018 به 0.98 درصد رسید که بسیار پایین‌تر از میزان 2.1 درصدی است که باعث تثبیت جمعیت این کشور به 51 میلیون تن می‌شود.
به گزارش روز سه شنبه اوآنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، سال گذشته میلادی در مجموع 17 هزار و 687 مرد کره‌ای با زنان خارجی پیمان ازدواج بستند. موسسه تحقیقات بیمه کره با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد که در سال 2015 تعداد مردان کره‌ای که با زنان خارجی ازدواج کرده‌ بودند 14 هزار و 677 نفر بوده است.
سال گذشته (2019) نیز چهارمین سال متوالی بود که این عدد نسبت به سال پیش از آن بیشتر شده است. نسبت ازدواج بین‌المللی به آمار کلی ازدواج مردان در کره جنوبی نیز از 4.9 درصد به 7.6 درصد افزایش یافته است.
تعداد ازدواج‌های کره جنوبی با افراد خارجی در نتیجه این گرایش رو به افزایش، در دوره مورد اشاره از 21 هزار و 242 مورد به 23 هزار و 643 مورد افزایش یافت. این افزایش درحالی است که شمار کلی ازدواج‌ها در این کشور دارای چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا در مدت مورد اشاره 24 درصد کاهش داشته است.
تعداد ازدواج‌های خارجی در کره جنوبی پس از اوج‌گیری در سال 2005 به مدت 10 سال رو به کاهش بود اما در سال 2015 مجددا رو به افزایش گذاشت. گزارش اخیر مساله افزایش ازدواج‌های بین‌المللی با مردان کره جنوبی را به عدم توازن در نسبت جنسیتی در جمعیت کره جنوبی در بحبوحه گرایش به خودداری از ازدواج نسبت داده است.
این گزارش خاطرنشان می‌کند: انتظار می‌رود که وابستگی مردان کره جنوبی به ازدواج‌های بین‌المللی تداوم داشته باشد زیرا بیم آن می‌رود که عدم توازن جنسیتی در میان جوانان تا مدت زمان قابل ملاحظه‌ای بدتر شود.
روزنامه "کوریا هرالد" این کشور نیز چندی پیش با استناد به اطلاعات اداره آمار کره جنوبی نوشت، در حالی که درصد زنانی که در سال 2008 معتقد به ازدواج بودند، 61.6 درصد و در سال 1998، 67.9 درصد بود، این میزان در سال 2018 به 43.5 درصد رسید. در واقع، تنها چهار تن از 10 زن در کره جنوبی به ازدواج تمایل داشتند.
در آوریل 2018 تنها 20 هزار نفر ازدواج کردند که این پایین‌ترین رقم از آوریل 1981 است و آمارهای جدید در سال 2020 نیز حکایت از آن دارد که این رقم همچنان رو به کاهش است و به همین دلیل هم هست که مردان کره جنوبی بیشتر ترجیح می‌دهند این خلاء تمایل زنان هم وطن خود به ازدواج را با افزایش ازدواج‌های بین‌المللی پر کنند.
گزارش ها حاکی است که احتمال به دست نیاوردن شغلی آبرومند، هزینه بالای آموزش خصوصی فرزندان، قیمت‌های سرسام آور مسکن و دشواری پیدا کردن شغل برای زنانی که به خاطر بزرگ کردن کودکان شان از کار کناره‌گیری کردند، از عوامل کاهش تمایل به ازدواج و فرزندآوری در کره جنوبی باشد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/310773/افزایش-تمایل-مردان-کره‌جنوبی-به-ازدواج-با-زنان-خارجی
بستن   چاپ