اخبار محرمانه
کارگرانی که از زیر کفپوش کلیسا سکه‌های تاریخی را پیدا کردند!
شنبه 3 خرداد 1399 - 15:42:47
اخبار محرمانه - لست سکند / یک معدن باارزش واقعی از سکه‌های نقره که بیش از 300 سال پیش توسط یک کشیش لهستانی کور در یک کلیسا در کوزه‌ای سفالی پنهان‌شده بود، هنگام کندن کف‌پوش‌های پوسیده در کلیسایی که قبلاً کشیش کور در آنجا بود ، توسط کارگران کشف شد.
برای نگه‌داشتن کلیساها در وضعیت مناسب برای مردمانش ، نوسازی باید به‌طور مرتب بر روی همه‌چیز از مناره‌ها تا تخته‌سنگ‌ها ، محراب‌ها و کف‌ها انجام شود .این سکه‌های نقره در حین انجام چنین پروژه‌ای در دهکده‌ی اوبیسوچه ( Obisovce ) در لهستان ، کشف شد. یک کشیش آن را در یک اتاق و زیر کفپوش های قدیمی و پوسیده مخفی کرده بوده است. درون آن اتاق یک کوزه سفالی ، باستانی و مهروموم‌شده قرار داشت که با شکسته شدن مهروموم ، گنجینه‌ای از سکه‌های نقره هویدا شد . در کلیسای اور روزاری ( Our Rosary Lady ) که در نزدیکی شهر کویس ( Kosice ) واقع‌شده است، لوح‌هایی وجود دارد که به دلیل فرسودگی ( به دلیل تغییرات آب و هوایی ) و کهنگی، تحریف و از بین رفته‌اند .
اگرچه در دوره‌های مختلف کلیساها و کلیساهای جامع به‌عنوان محلی برای مخفی کردن اسناد قدیمی و سایر چیزهای تاریخی شناخته‌شده‌اند، اما غالباً این‌گونه نیست که انگیزه پشت پرده این‌قدر سریع کشف شود . اما داستان این سکه‌ها به لطف کارشناسان انجمن باستان‌شناسی تریگلاو ( Triglav ) نسبتاً سریع آشکار شد . تصویری از سکه‌های یافت شده را می‌توانید مشاهده کنید :
آن‌ها بایگانی‌ها و سوابق قدیمی را جستجو و سرنخ‌هایی از نقره را بررسی کردند و دریافتند که احتمالاً این سکه‌ها توسط یک کشیش در زمان جنگ داخلی در این منطقه پنهان‌شده است . این سکه‌ها احتمالاً توسط افرادی که در این منطقه سکونت داشتند و نه لزوماً توسط اعضای کلیسا بلکه اهل محل، به کلیسا واگذار گردیده . کارشناسان می‌گویند که قدمت این سکه‌ها به اوایل دهه‌ی 1700 بازمی‌گردد .
این کلیسا در این دهکده‌ی کوچک که تنها 300 نفر جمعیت دارد ، در طول قرن‌ها در قلب برخی از وقایع جالب تاریخی بوده است . در دهه‌ی 1680، شورشی به نام قیام توکولی ( Thokoly Uprising ) رخ داد که پناهندگان، مجارستان را به‌عنوان مرکز خود قراردادند ، دوره‌ای که به دلیل وجود احساسات ضد حبسبورگ ( Habsburg ) ، شناخته‌شده است . آن‌ها از نقاط مختلف مناطق عثمانی ، در آنجا ساکن شده بودند . این قیام در سال 1687 خاموش شد ، اما خیلی زود با شورشی علیه مجارستان و همچنین دهقانان نجیب ، این صلح دوباره شکسته شد .
اسناد کلیسا نشان می‌دهد که در این دوران ناآرام ، یک کشیش مسئول امور بود ، مردی که تا دهه‌ی 1690 کاملاً نابینا بود . باستان شناسان اذعان نمودند زمانی که قیام رخ داد ، کشیش دچار آسیب‌دیدگی شد ، اما هنوز مشخص نیست که چرا او سکه‌هایی را که مخفی کرده بود ، برنداشته و فرار نکرد .
پس‌ازآن شورش ، کلیسا بلافاصله بازسازی نشد ، اما سرانجام در اواسط قرن 19 این کار انجام شد . آن زمان ، این کلیسا خانه معنوی بسیاری افراد در جامعه و مناطق اطراف بوده است . اما این کلیسا نیاز به تعمیرات داشت و به همین ترتیب خدمه ساختمانی در بهار امسال کندن کف‌پوش‌ها را شروع کردند . خیلی زود آن‌ها متوجه شدند که در زیر کلیسا ، بقایای کلیسای قبلی وجود دارد و گروه باستان شناسان را فراخواندند تا موضوع را دقیق‌تر بررسی کنند .
این همان زمانی است که اتاق مخفی کشف شد و سکه‌های موجود در زیر کلیسا و درون کوزه‌ی پر از سکه‌های نادر، پیدا شدند . تاکنون هیچ مطلبی مبنی بر اینکه سکه‌ها برای بررسی علمی به کجا برده می‌شوند یا اینکه آیا درنهایت به موزه‌ای در لهستان اهدا می‌شوند یا نه منتشرنشده است. در حال حاضر ، گروه باستان شناسان در حال بررسی پیشینه آن هستند ، آن‌ها سعی می‌کنند داستان کشیشی که پول را پنهان کرده است و اینکه دقیقه چرا این کار را انجام داد و چرا وقتی شانس برداشتن آن را داشت ، سکه‌ها را جمع نکرد ، بفهمند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/309278/کارگرانی-که-از-زیر-کفپوش-کلیسا-سکه‌های-تاریخی-را-پیدا-کردند!
بستن   چاپ