اخبار محرمانه
ائتلاف بین‌المللی: 8 هزار سرباز در عراق داریم
شنبه 3 خرداد 1399 - 15:41:33
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / «مایلز کاگینز» سخنگوی ائتلاف بین‌المللی از حضور 8 هزار سرباز خارجی در عراق سخن گفت.
به نقل از پایگاه خبری المعلومه، مایلز کاگینز، سخنگوی ائتلاف بین المللی ضد داعش امروز شنبه با بیان اینکه نیرو‌های آمریکایی از اوایل سال تا کنون مورد 20 حمله مسلحانه قرار گرفته اند، اعلام کرد ائتلاف بین المللی حدود 8 هزار سرباز از 30 ملیت مختلف در عراق دارد.
وی در گفت و گویی تلویزیونی تصریح کرد: ائتلاف بین المللی 8 هزار سرباز در عراق دارد که از 30 ملیت مختلف هستند. برخی از آن‌ها از اردن، کویت، مصر و بحرین هستند. ائتلاف تمامی فعالیت‌های آموزشی نیرو‌های عراقی را به سبب ویروس کرونا متوقف کرده است.
وی در ادامه افزود: نیرو‌های آمریکایی که از القائم، ابوغریب و القیاره عقب نشینی کردند، در پایگاه‌های بغداد و اربیل برای آموزش و پشتیبانی در آینده مستقر شده اند.
سخنگوی ائتلاف بین المللی همچنین اعلام کرد ارتش آمریکا هیچ سربازی در جنوب عراق ندارد.
از سوی دیگر، ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا امروز اعلام کرد دو نفر از سران منطقه‌ای داعش را در حملات هوایی به سوریه کشته است.
این ائتلاف گفته است این حملات را با همراهی متحدان کُرد خود در استان شرقی دیر الزور انجام داده است.
یکی از افراد کشته شده، «احمد عیسى اسماعیل الزاوی» معروف به ابوعلی البغدادی است که گفته شده دستورات گروه را به عناصر حاضر در شمال بغداد منتقل می‌کرد. از او به عنوان سرکرده داعش در شمال بغداد نام برده می‌شد.
عنصر دوم به هلاکت رسیده، «احمد عبد محمد حسن الجغیفی» معروف به ابوعمار بوده که یک مقام ارشد داعش در زمینه تدارکات محسوب می‌شده و مسئولیت مستقیمی در رساندن سلاح و تجهیزات و نیرو در عراق و سوریه داشته است.
طبق اعلام ائتلاف بین المللی، این حملات پنج روز پیش صورت گرفته است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/309260/ائتلاف-بین‌المللی--8-هزار-سرباز-در-عراق-داریم
بستن   چاپ