اخبار محرمانه
برایان‌هوک: هدف دولت ترامپ کشاندن ایران به میز مذاکره است
شنبه 3 خرداد 1399 - 02:03:48
اخبار محرمانه - نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران گفت که هدف از سیاست فشار حداکثری واشنگتن علیه ایران کشاندن ایران به پای میز مذاکره است.
به گزارش مشرق ، «برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز جمعه گفت که آمریکا عقب نشینی نیروهای ایرانی از برخی پایگاه‌ها در سوریه را تاکتیکی می‌بیند.
وی که با مجله «فارین پالیسی» مصاحبه می‌کرد مدعی شد که اخیرا اشتیاق ایران برای جنگ نیابتی در خاورمیانه کاهش یافته و این موضوع به خصوص پس از مرگ 7 هزار نفر در ایران به دلیل ویروس کرونا بوده است.
بیشتر بخوانید:
اظهارات جدید هوک درباره ایران
جان بولتون: باید قاطعانه به ایران پاسخ دهیم
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در ادامه گفت:‌«هدف اصلی دولت دونالد ترامپ کشاندن مجدد ایران به پای میز مذاکره است.»
وی گفت که دولت آمریکا هیچ عجله‌ای برای این موضوع نداشته و سیاست فشار حداکثری علیه ایران را با هدف مجبور کردن تهران برای آمدن به میز مذاکره ادامه خواهد داد.
دولت آمریکا بعد از خروج از توافق هسته‌ای برجام در اردیبهشت‌ماه سال 1397 به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» و یا ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه روی آورده است. 
با این وجود، دونالد ترامپ که وعده می‌داد با اجرای سیاست‌های سختگیرانه علیه ایران می‌تواند این کشور را برای عقد توافقی بهتر پای میز مذاکره بیاورد به دلیل ناکام ماندن برنامه‌هایش در قبال ایران علی‌رغم تشدید تنش‌ها، در آمریکا تحت فشار قرار گرفته است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/308972/برایان‌هوک--هدف-دولت-ترامپ-کشاندن-ایران-به-میز-مذاکره-است
بستن   چاپ