اخبار محرمانه
فائزه هاشمی در مورد دوم خرداد: مثل انتخابات زمان احمدی نژاد، همه برای پیروزی ناطق نوری بسیج شده بودند / اگر آقای هاشمی هشدار نداده بود....
شنبه 3 خرداد 1399 - 00:23:06
خبرفوری تاریخ خواندنی ها
اخبار محرمانه - هاشمی در کتاب خاطرات خود که توسط جواد موگویی تنظیم شده، به تلاش های همه جانبه برای پیروزی ناطق نوری در انتخابات 76 پرداخته است.
جواد موگویی می پرسد: 2 هفته قبل از انتخابات، آقای هاشمی در نماز جمعه از احتمال تقلب سخن گفتند و این تاثیری در جامعه گذاشت که انگار نظر حکومت ، ناطق نوری است و این شایعه « خاتمی انداختیم، ناطق خوانده شد» جا افتاده نظر شما چیست؟
فائزه هاشمی: همین هم بود. اگر آن زمان را نگاه کنید صداوسیما و ... مثل همین الان و انتخابات آقای احمدی نژاد، همه برای آقای ناطق نوری بسیج شده بودند.
این‌ها نهادهای دولتی بودند، اجازه نداشتند چنین کاری کنند نمیدانم کارناوال عاشورا یادتان هست یا چیزی درباره اش خوانده اید یا نه. کاری کردند مثل همین چیزی که برای عاشورای 88 درست کردند. گفتند: عده ای آمدند عکس امام را پاره کردند، به عاشورا توهین کردند و دست زدند و ... آن زمان هم، چنین چیزی درست کردند که در روز عاشورا ستاد انتخاباتی آقای خاتمی جشن گرفته و بعد فیلم برداری کردند، تلویزیون هم بلافاصله پخش کرد. اسمش شد کارناوال عاشورا! بعد معلوم شد صداوسیما خودش آن برنامه را درست کرده بود.
تمام مجموعه های حکومتی غیر از دولت، همه از آقای ناطق نوری حمایت می‌کردند، یعنی همین شرایطی که در انتخاب آقای احمدی نژاد اتفاق افتاد، آن زمان بود و اگر هم واقعا آقای هاشمی هشدار نمی‌داد و در برگزاری انتخابات نظارت و دقت نمی‌کرد معلوم نبود آن انتخابات چی از آب دربیاید. الکی نبود! بدون زمینه که آقای هاشمی نمی‌آید چنین حرفی بزند یا در نماز جمعه هشدار بدهد. شرایط این‌طور بود. خیلی جاها که برای سخنرانی می‌رفتیم، جلسه به هم می‌خورد. تمام این ماجرا ها آن زمان اتفاق می‌افتاد.
درست یادم نیست بسیجی ها آن زمان اسمشان انصار حزب الله بود یا نه. با همین عنوان انصار حزب الله می‌رفتند سخنرانی اصلاح‌طلب ها را به هم می‌زدند، با چه پشتوانه‌ای! بخشی از حاکمیت از آنها طرفداری می‌کرد که اینها می‌توانستند فعالیت کنند وگرنه سخنرانی که مجوز دارد و در حال برگزاری است،نباید به هم بزنند. باید با اینها برخورد بشود، باید دو نفر از آنها بگیرند و بندازند زندان و دستگیر و محکوم کنند، چون آنها آمدند و در نظم عمومی اختلال ایجاد کردند ولی چنین اتفاقی نمی‌افتاد. این سخنرانی ها کم به هم نخورد آن زمان جریان آقای کرباسچی هم بود که دستگیر شد و با ایشان برخورد کردند

http://www.SecretNews.ir/fa/News/308961/فائزه-هاشمی-در-مورد-دوم-خرداد--مثل-انتخابات-زمان-احمدی-نژاد،-همه-برای-پیروزی-ناطق-نوری-بسیج-شده-بودند---اگر-آقای-هاشمی-هشدار-نداده-بود
بستن   چاپ