اخبار محرمانه
تعداد قربانیان سقوط هواپیما در کراچی العام شد؛ سه نفر زنده ماندند
جمعه 2 خرداد 1399 - 23:28:48
اخبار محرمانه - ایرنا / درپی سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان در «کراچی»، منابع رسمی این کشور از پیدا شدن 30 جسد در محل حادثه خبر داده و گفته می‌شود که تعداد قربانیان به بالای 90 نفر می‌رسد ولی طبق اعلام برخی منابع سه نفر از سرنشینان زنده مانده اند.
رسانه‌های پاکستانی شامگاه روز پنجشنبه اعلام کردند: برخورد پرنده با موتور هواپیما که فاصله کمی تا باند فرودگاه بین المللی کراچی داشت، باعث از کار افتادن آن و سپس برهم خوردن تعادل هواپیما شد که متعاقب آن منجر به سقوط هواپیما در منطقه مسکونی نزدیک فرودگاه شد.
منابع خبری به نقل از مقامات سازمان هواپیمایی در کراچی و تیم‌های امداد و نجات در محل حادثه گزارش دادند: تاکنون جسد 30 نفر از محل سقوط هواپیما به بیمارستان منتقل شد و بیم آن می‌رود که شمار کشته‌ها بیش از 90 نفر باشد.
براساس این گزارش، 3نفر از سرنشینان هواپیمای حادثه دیده از جمله رئیس کل بانک ایالت پنجاب نیز به طور معجزه آسا نجات یافته و تنها در این سانحه دچار جراحات شدند.
هواپیمای مسافربری ایرباس 320 با شماره پرواز 8303 که از شهر لاهور راهی کراچی در جنوب این کشور شده بود، عصر امروز تنها در فاصله یک دقیقه‌ای از باند فرودگاه دچار آتش سوزی شده و در شهرک مسکونی نزدیک فرودگاه سقوط کرد.
«عمران خان» نخست وزیر پاکستان با ابراز تاسف عمیق نسبت به سقوط هواپیمای مسافربری این کشور در کراچی، دستور فوری بررسی و دریافت علل این حادثه را به مدیراجرایی سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ کرد.
چهاردهم آذرماه 1395 یک فروند هواپیمای مسافربری‌ای تی آر پاکستان با بیش از 40 سرنشین و خدمه در منطقه چیترال در شمال غرب این کشور سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن کشته شدند.
دوم اردیبهشت 1391 نیز یک فروند هواپیمای مسافربری کراچی را به مقصد اسلام آباد ترک کرد اما تنها در 25 کیلومتری فرودگاه بین المللی شهید بی‌نظیر بوتو اسلام آباد به همراه 127 سرنشین سقوط کرد.
تیرماه 1389 هواپیمای شرکت خصوصی "ایر بلو" پاکستان در منطقه مارگالا اسلام آباد سقوط کرد که در این سانحه نیز 121 سرنشین و خدمه این هواپیما کشته شدند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/308941/تعداد-قربانیان-سقوط-هواپیما-در-کراچی-العام-شد؛-سه-نفر-زنده-ماندند
بستن   چاپ