اخبار محرمانه
سازمان های مردم نهاد طلایه داران گسترش فرهنگ زیست محیطی در جامعه هستند
جمعه 2 خرداد 1399 - 23:28:03
اخبار محرمانه - مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در نشستی با تشکل های زیست محیطی شهرستان رومشکان، آنها را طلایه داران گسترش فرهنگ زیست محیطی در جامع عنوان نمود و بر نقش محوری سازمان های مردم نهاد در ارتقاء فرهنگ زیست محیطی در جامعه تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان، سازمان های مردم نهاد محیط زیستی شهرستان رومشکان در نشستی با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان، فرماندار رومشکان و ادارات مرتبط، مسائل و چالش های زیست محیطی این شهرستان را بررسی و در این خصوص به بحث و تبادل نظر پرداختند .
در این نشست صمیمی که در تاریخ 31 اردیبهشت 99 به میزبانی فرمانداری شهرستان رومشکان برگزار گردید، ابتدا نمایندگان تشکل های زیست محیطی مسائل، موضوعات و دغدغه های زیست محیطی مربوط به حوزه این شهرستان را به صورت کامل بیان و مطالبات خود را در این خصوص مطرح کردند .
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در ادامه ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این نشست صمیمی گفت: چالش های زیست محیطی که امروزه با آن ها دست به گریبان هستیم به خاطر بی مهری هایی بوده که در گذشته نسبت به محیط زیست صورت گرفته و امروزه ما با خشم طبیعت روبرو هستیم ولی هنوز هم جای امیدواری هست، چون آگاهی مردم نسبت به گذشته افزایش یافته و حساسیت و دغدغه آن ها نسبت به مسائل زیست محیطی بالا رفته است و تجربه نشان داده هرکجا که مشارکت مردمی بوده و مردم پای کار بوده اند توانسته ایم مشکلات را پشت سر بگذاریم و نتایج خوبی بگیریم .
فتحی بیرانوند سازمان های مردم نهاد زیست محیطی را طلایه داران گسترش فرهنگ زیست محیطی در جامعه دانست و عنوان داشت: حفاظت موثر از محیط زیست در گرو آموزش فرهنگ سازی و تغییر الگوهای رفتاری در این زمینه است .
وی با اشاره به اصل پنجاهم قانون اساسی، حفاظت از محیط زیست را یک وظیفه عمومی دانست و خواستار مشارکت همگانی در این زمینه شد .
مهراد فتحی بیرانوند اظهار داشت: تشکل های زیست محیطی شهرستان رومشکان از تشکل های فعال در سطح استان بوده و اقدامات انجام شده توسط این تشکل ها در مناسبت های زیست محیطی و در ایام مختلف سال بسیار پر رنگ و اثرگذار بوده است .
مدیر کل محیط زیست لرستان گفت: خدمت به محیط زیست از هر منظری که به آن نگاه کنید یک امر مقدس و انسانی محسوب می شود .
فرماندار رومشکان در این نشست با اشاره به مشکلات زیست محیطی شهرستان خصوصاً در بحث پسماند و فاضلاب شهری خواستار همکاری و تعامل دستگاه های دولتی جهت حل این مشکلات شد .
دستیاری اظهار داشت: شهرستان رومشکان دارای ظرفیت بالایی از لحاظ زیست محیطی می باشد که حفظ این مهم بدون حضور تشکل های مردم نهاد امکان پذیر نمی باشد .
در پایان این مراسم ضمن تقدیر از فعالین زیست محیطی شهرستان رومشکان، از طرف تشکل های زیست محیطی این شهرستان از مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اهداء لوح سپاس تقدیر به عمل آمد .

http://www.SecretNews.ir/fa/News/308932/سازمان-های-مردم-نهاد-طلایه-داران-گسترش-فرهنگ-زیست-محیطی-در-جامعه-هستند
بستن   چاپ