اخبار محرمانه
ابراز تاسف وزیر خارجه آلمان از تصمیم آمریکا برای خروج از پیمان "آسمان‌های باز"
جمعه 2 خرداد 1399 - 22:01:44
اخبار محرمانه - ایسنا / وزیر امور خارجه آلمان از تصمیم دولت ترامپ برای خروج از پیمان "آسمان‌های باز" ابراز تاسف کرد. هم‌زمان ناتو نیز اعلام کرد که امروز (جمعه) این موضوع را بررسی می‌کند.
هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در بیانیه‌ای اظهار کرد: من از قصد دولت آمریکا برای خروج از پیمان آسمان‌های باز بسیار متاسفم. این پیمان بخش مهمی از ساختار کنترل تسلیحات در اروپا است. آمریکا با این خروج گستره پیمان آسمان‌های باز را به طور چشمگیری کاهش خواهد داد و نظام کلی آن را تضعیف خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، طبق بیانیه وزارت خارجه آلمان، این کشور تلاش خواهد کرد تا آمریکا را برای تجدید نظر در این تصمیم متقاعد کند.
در این بیانیه آمده است: تصمیم دولت آمریکا پس از شش ماه عملی خواهد شد. در این بازه زمانی با شرکای هم‌فکر خود برای متقاعد کردن آمریکا به تجدید نظر در این تصمیم همکاری خواهیم کرد.
ماس همچنین متعهد شد که "اجرای این پیمان" را ادامه دهد و هر کاری برای حفظ آن انجام دهد. او همچنین از روسیه خواست " اجرای کامل این پیمان را از سر بگیرد".
در همین حال به گفته منابع ناتو، اعضای این سازمان و نمایندگان‌شان قرار است خروج آمریکا از این معاهده را بررسی کرده و واشنگتن را برای صرف نظر کردن از آن تحت فشار بگذارند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/308899/ابراز-تاسف-وزیر-خارجه-آلمان-از-تصمیم-آمریکا-برای-خروج-از-پیمان-"آسمان‌های-باز"
بستن   چاپ