اخبار محرمانه
برای نخستین بار طی 20سال اخیر
آهنگ رشد جهانی انرژی‌های نو کند شد
چهارشنبه 31 ارديبهشت 1399 - 18:03:21
اخبار محرمانه - آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که رشد جهانی انرژی سبز برای اولین بار در طی 20 سال کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، آژانس بین‌المللی انرژی، امروز (چهارشنبه، 31 اردیبهشت‌ماه) اعلام کرد که ظرفیت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر، در میان همه‌گیری ویروس کرونا، برای نخستین بار طی 20 سال گذشته امسال با کاهش روبه‌رو می‌شود، اما انتظار می‌رود سال آینده شاهد افزایش آن باشیم.
با توجه به اینکه تقاضای انرژی در بخش‌های تجاری و صنعتی کاهش یافته است و پروژه‌ها به تاخیر افتاده‌اند، توربین‌های بادی، نیروگاه‌های خورشیدی و دیگر تاسیسات تولید برق تجدیدپذیر، ظرفیت تولید کمتری ایجاد می‌شود.
فاتح بیرول، رئیس آژانس بین المللی انرژی گفت: کشورها به ساخت توربین‌های بادی جدید و نیروگاه‌های خورشیدی ادامه می‌دهند، اما با سرعت کمتر.
وی افزود: پیش از همه‌گیری ویروس کرونا، برای تحقق اهداف انرژی و اقلیمی، گسترش انرژی‎‌های تجدیدپذیر در جهان نیازمند شتابی خیره‌کننده بود.
براساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی درباره بازار انرژی تجدیدپذیر، ایجاد ظرفیت جدید تولید برق از انرژی‌های نو در سال جاری میلادی، 167 گیگاوات (GW) خواهد بود که در مقایسه با پارسال 13 درصد افت نشان می‌دهد..
اما ظرفیت کلی تولید انرژی‌های تجدید پذیر در جهان هنوز در حال افزایش است و در سال 2020، 6 درصد رشد خواهد کرد.
روند کند رشد امسال نشان‌دهنده تاخیر در فعالیت‌های ساختمانی ناشی از اختلال در زنجیره تأمین، به دلیل محدودیت‌های اعمال شده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و همچنین چالش‌های تأمین مالی است.
با راه‌اندازی پروژه‌های به تاخیر افتاده و ادامه سیاست‌های حمایتی دولت‌ها در این زمینه، پیش‌بینی می‌شود که مقدار تولید برق از انرژی‌های سبز، به سطح سال 2019 بازگردد.
انتظار می‌رود که رشد این نوع انرژی در سال‌های 2020 و 2021، 10 درصد کمتر از برآورد پیشین آژانس بین‌المللی انرژی باشد.
به گزارش شانا، فاتح بیرول روز جمعه (پنجم اردیبهشت‌ماه) اعلام کرده بود که دولت‌ها باید در بسته‌های نجات‌بخش اقتصادی‌ خود که در پاسخ به همه‌گیری ویروس کرونا در نظر گرفته شده است روی انرژی‌های تجدیدپذیر متمرکز شوند تا دوباره شاهد افزایش انتشار گازهای گلخانه و کربن نباشیم.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/306770/آهنگ-رشد-جهانی-انرژی‌های-نو-کند-شد
بستن   چاپ