اخبار محرمانه
شجاعی برهان : تبادل مناسب اطلاعات دستگاه ها به روان سازی ارائه خدمات منجر می شود
سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 - 17:04:47
وزارت رفاه
اخبار محرمانه - در نشست شورای عالی راهبری فناوری اطلاعات، سیاستگذاری و ساماندهی داده ای وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی بر عهده کمیته تبادل داده قرار داده شد تا ارائه خدمات به مردم و دستگاه ها هوشمند شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، "سید ضیاء الدین شجاعی برهان " در اولین نشست کمیته تبادل اطلاعات با بیان این مطلب افزود: این کمیته مرجعی برای تصمیم گیری در خصوص هرگونه تبادل اطلاعات است ، چارچوب ها ی تبادل داده به منظور روانسازی تبادل داده توسط مرکز فناوری اطلاعات تهیه شده و خارج از تصمیم این کمیته، در هیچ مجموعه ای نباید اقدامی صورت بگیرد تا تبادل داده ها با مشکل مواجه نشود.
وی افزود: اطلاعات در خانواده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید به سهولت از مسیرهای مشخص در قالب مصوبات کمیته ، تبادل شود .
در ادامه، رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری، ساماندهی تبادلات داده ای در خانواده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سیاستگذاری در خصوص ارائه سرویس های هوشمند به مردم و دستگاه ها را از اهداف تشکیل کمیته تبادل اطلاعات دانست.
"سید جواد رضوی" گفت: پیشگیری از موازی کاری های زمانبر در دریافت اطلاعات، توسعه و بهینه سازی برقراری ارتباطات دستگاه های تابعه و سایر دستگا ها از دیگر اهداف این کمیته است.
وی همچنین بازمهندسی سرویس های تبادلاتی بر اساس اطلاعات کارآمد (ایجاد حافظه سازمانی و پیشگیری از فرایند های تکراری) و جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی را از اهداف دیگر کمیته تبادل اطلاعات برشمرد.
رضوی خاطر نشان کرد: سیاستگذاری حاکمیت و مالکیت داده وتبادل اطلاعات برای ستاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های تابعه، تدوین ضوابط یکپارچه سازی اطلاعات مشترک و پایه و ایجاد ساز وکار استعلام الکترونیکی همه مجوزهای صادره وزارت و سازمان ها تابعه از وظایف این کمیته است.
وی با تاکید بر اینکه کمیته تبادل اطلاعات به عنوان بزرگراهی از اطلاعات به برنامه های کاربردی یاری می دهد افزود: نقش ایجاد و مدیریت سرویس ها و به خصوص وب سرویس های مختلف، مسیریابی، تبدیل محتوا، تبدیل پروتکل ارتباطی و افزایش مقیاس پذیری آنها را بر عهده این کمیته است. 
در این نشست " احمد میدری " معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و "محمد کبیری" معاون امور تعاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی نیز حضور داشتند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/301668/شجاعی-برهان---تبادل-مناسب-اطلاعات-دستگاه-ها-به-روان-سازی-ارائه-خدمات--منجر-می-شود
بستن   چاپ