اخبار محرمانه
تبیین استاندارد تشخیص اعتیاد به اینترنت در چین
دوشنبه 16 مهر 1397 - 14:17:19
اخبار محرمانه - به گزارش گرداب ، در سند منتشره توسط کمیته ملی بهداشت چین اعلام شد: اعتیاد به اینترنت به‌معنای استفاده از اینترنت بدون کنترل و بدون تاثیر دیگر مواد اعتیادآور است.
نشانه‌های اعتیاد به اینترنت شامل اختلال در عملکرد تحصیلی، حرفه‌ای و اجتماعی ناشی از استفاده بیش از حد از اینترنت است. این سند هم‌چنین اضافه می کند که مدت فعالیت‌های اعتیادآور معیار اصلی برای تشخیص چنین اختلالی است و علائم آن حداقل 12 ماه است.
لو لیین، دانشمند آکادمی علوم چین و رییس ششمین بیمارستان دانشگاه پکن اظهار کرد: آمار نشان می‌دهد میزان وابستگی نوجوانان به اینترنت در سراسر جهان در حال افزایش و حدود شش درصد و میزان این وابستگی در چین نزدیک به 10 درصد است.
لو لیین می‌گوید: اعتیاد به اینترنت با سایر مسائل روانشناختی مانند اضطراب و افسردگی همراه است و درمان بالینی آن باید مطابق با مقررات مربوط به رسیدگی به این موارد باشد.
وی از خانواده‌ها، مدارس و نوجوانان خواست تا به کمک یکدیگر این مشکل را حل کنند زیرا اعتیاد به اینترنت فقط یک مسئله پزشکی نیست.
او در ادامه افزود: در دستورالعمل‌های آموزش و پرورش علاوه بر مسایل بهداشتی، چاقی و نزدیک‌بینی کودکان و نوجوانان در این مورد نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.
منبع: خبرگزاری ایسنا

http://www.SecretNews.ir/fa/News/29630/تبیین-استاندارد-تشخیص-اعتیاد-به-اینترنت-در-چین
بستن   چاپ