اخبار محرمانه
حمله به زیرساخت های تامین آب اسرائیل
سه شنبه 9 ارديبهشت 1399 - 14:54:41
اخبار محرمانه - به گزارش گرداب ، در پی مجموعه ای از حملات سایبری گسترده که روی سامانه های فرماندهی و کنترل زیرساخت های صنعتی تامین سرزمین های اشغالی صورت گرفت، مقامات ارشد این رژیم را مستاصل کرد.
بر اساس گزارش رسانه‌های اسرائیلی این حملات که سراسر اراضی اشغالی از شمال تا جنوب آن را در برگرفته، همه ادارات آب و فاضلاب رژیم صهیونیستی را در وضعیت هشدار قرار داده است. در پی این رخداد ادارات مربوط نسبت به هشدارهای امنیتی و اعلام آن به همه واحدهای مختلف اراضی اشغالی فورا اقدام کردند.
پژوهشگران امنیت سایبری در بررسی های خود دریافتند که پیش از این رخداد هکرهای نوار غزه به دنبال یافتن اطلاعاتی از اطلاعات و دارایی‌های حیاتی رژیم صهیونیستی بودند تا در زمان مقتضی عملیات های سایبری مطلوب خود را آغاز کنند. محققان امنیت سایبری همچنین اظهار کردند که این رخداد درپی مجموعه ای ازحملات در طی روزهای جمعه و شنبه گذشته به وقوع پیوسته است. تا زمان نگارش این خبر هنوز مسئولین امنیت سایبری اسرائیلی نتوانسته‌اند میزان دسترسی مهاجمان به سامانه های فرماندهی و کنترل تاسیسات آب و فاضلاب خود را شناسایی کنند.
نکته جالب توجه در این خصوص نحوه واکنش رئیس اداره آب رژیم صهیونیستی است که برای عادی جلوه دادن این موضوع گفت:
" موضوع حملات سایبری، موضوع جدیدی نیست و همواره از سوی کارشناسان به آن اشاره شده است. "
وی همچنین در نامه به مدیر معاونت سایبری اداره آب نوشت:
" ما شاهد تعداد قابل توجهی از حملات سایبری به سامانه های فناوری عملیاتی بخش آب و فاضلاب خود هستیم. لازم به ذکر است که هیچکدام از این حملات تا کنون نتوانسته حادثه‌ای را به بار آورد یا باعث ترکیب فاضلاب شهری با آب مصرفی شهروندان شود. "
وی همچنین افزود:
" من در هر زمانی که شاهد هرگونه اختلال در سامانه های فرماندهی وکنترل، سامانه های فناوری عملیاتی یا هریک از سامانه های دیگر خود باشم فورا آن را گزارش خواهم کرد. "

http://www.SecretNews.ir/fa/News/291413/حمله-به-زیرساخت-های-تامین-آب-اسرائیل
بستن   چاپ