اخبار محرمانه
امثال رشیدپور، مدیری و گلزار نولیبرالیسم را در تلویزیون ترویج می کنند
چهارشنبه 3 اردیبهشت 1399 - 9:07:26 AM
اخبار محرمانه - اعتماد / روزنامه اعتماد دیدگاه رضا درستکار منتقد سینما را در باره دستمزدهای نجومی مجریان تلویزیون پرسیده است.
درستکار می گوید: صدا وسیما برای حفظ کیان و شاکله خود ناچار است که منابع مالی خود را به هر نحوی که شده تامین کند، پس در این مسیر با هر اسپانسری دست همکاری می‌دهد. درستکار رقم‌های نجومی فاش شده دستمزدهای مجریان تلویزیون را عادلانه نمی‌داند و معتقد است فاصله طبقاتی که در حال شکل‌گیری است بی‌عدالتی محض است: «باید درباره شیوع چنین رویه‌ای حساس بود چون در درازمدت ممکن است ساختار جامعه را هدف قرار دهد و باعث یک نوع تلاطم شود.»
این منتقد سینما در بخش دیگری از صحبت خود با بیان اینکه همواره در تمام اظهارنظرها و نوشته‌هایش به شیوه اجرای رضا رشید پور، محمدرضا گلزار ومهران مدیری نقدهای جدی داشته و دارد، چون معتقد است آنها اجرای‌شان به گونه‌ای است که نولیبرالیسم را تشویق و تقویت می‌کنند، می‌گوید: «از نوع لباس پوشیدن آنها گرفته تا دستمزدهای‌شان مصداق فاصله طبقاتی آشکار است ولی با این حال بیاییم اشکال را از گلزار و رشیدپور نبینیم و به جای کنترل جریان رودخانه پل را بالا ببریم و دانه درشت‌ها را پیدا کنیم. مهران مدیری و رضا رشید پورها تعداد افراد محدودی هستند، بیاییم واقعی‌ترها را ببینیم وکار را از ریشه درست کنیم و به فکر وضعیت معیشت قاطبه مردم باشیم. جلوی گلزار را که بگیریم چه می‌شود؟»
از نظر درستکار وقتی این ارقام فاش می‌شود برای جامعه خوب است چون این مباحث پیش درآمدی می‌شود تا اتفاقات پشت پرده روشن‌تر شوند. طرح این مباحث در رسانه‌ها بهانه‌ای است که وضعیت دانه درشت‌ها مشخص شود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/286820/امثال-رشیدپور،-مدیری-و-گلزار-نولیبرالیسم-را-در-تلویزیون-ترویج-می-کنند
بستن   چاپ